• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rare geluiden

guys wordt een moeilijk verhaal, oorzaak van geluid kan nog steeds niet achterhaald worden, zowel door verkopende partij als mijn eigen garage. advies is om zo mee door te rijden en kijken of het erger wordt. dan proberen de oorzaak achter te halen.

mocht het toch de vliegwiel zijn, wat voor schade kan dit opleveren voor andere onderdelen?

Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag mijn auto terug gekregen van de garage. ze hebben aangegeven dat ze de vliegwiel hebben vervangen (als ik ze mag geloven). in de eerste instantie leek het geluid van punt 1 weg was, maar nadat ik thuis was begon het weer. wanneer je de koppeling indrukt. nu weten we helemaal niet meer waar het vandaan kan komen. kan het iets hydraulisch van de koppeling? zoemend, ratelend geluid komt wanneer je de koppeling in trapt.

help, help, help!

origineel gepost door CancanGTS

guys wordt een moeilijk verhaal, oorzaak van geluid kan nog steeds niet achterhaald worden, zowel door verkopende partij als mijn eigen garage. advies is om zo mee door te rijden en kijken of het erger wordt. dan proberen de oorzaak achter te halen.

mocht het toch de vliegwiel zijn, wat voor schade kan dit opleveren voor andere onderdelen?

nah lekker advies dan van die garage :P

origineel gepost door CancanGTS

nah lekker advies dan van die garage :P

Probleem 1 klinkt als mijn probleem. Bij de VOD zeiden ze gelijk dat het de druklagers (hydrauliek) zijn. Wordt een dure grap.

Safe driving Jurgen.

Probleem 1 klinkt als mijn probleem. Bij de VOD zeiden ze gelijk dat het de druklagers (hydrauliek) zijn. Wordt een dure grap.

Safe driving Jurgen.

Had ongeveer hetzelfde (200dKM)

Bij stilstand geratel met gasgeven, bij intrappen koppeling verdwenen. Bij rijden trillingen in motor en rattelend geluid bij gas terug nemen.

Vandaag weer opgehaald van reparatie; vliegwiel, koppeling, druklager en drukgroep vervangen.

Rijd weer echt als nieuw; kosten bij de Opel garage € 1827,= :cry.........maar ja wat moet je anders?

En mijn turbo fluit ook, zit een green-filter op.

Bij stilstand geratel met gasgeven, bij intrappen koppeling verdwenen. Bij rijden trillingen in motor en rattelend geluid bij gas terug nemen.

Vandaag weer opgehaald van reparatie; vliegwiel, koppeling, druklager en drukgroep vervangen.

Rijd weer echt als nieuw; kosten bij de Opel garage € 1827,= :cry.........maar ja wat moet je anders?

origineel gepost door nijdamb

Fok! Dat zijn geen grappen. Fluitende turbo klinkt als muziek:afro

Safe driving Jurgen.

origineel gepost door nijdamb

Fok! Dat zijn geen grappen. Fluitende turbo klinkt als muziek:afro

Safe driving Jurgen.

km stand is onwaarschijnlijk.. 4 jaar tot 36.000 km.. !

Punt 1 lijkt me een probleem over punt 2 en 3 zou ik geen zorgen maken. CDTI motoren fluiten allen, bij het versnellen hoor je het opkomen. Geluid het meest hoorbaar rond 1900- 2300 t/pm.

km stand is onwaarschijnlijk.. 4 jaar tot 36.000 km.. !

Punt 1 lijkt me een probleem over punt 2 en 3 zou ik geen zorgen maken. CDTI motoren fluiten allen, bij het versnellen hoor je het opkomen. Geluid het meest hoorbaar rond 1900- 2300 t/pm.

Terug
Naar boven