• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ratelend geluid astra h/gtc

Hoi,

Ik merk de laatste tijd dat mij astra gtc 2 a 3 seconden een ratelend geluid maakt. Dit is alleen als de auto een dag heeft stil gestaan. Ik heb nog paar maanden garantie.

Is een gtc uit 2008 met 55.000 km z16xer.

Mvg,

wanneer hoor je dat geluid?

als de auto net gestart is?

tijdens het rijden ?

als je de ventilator aanzet?

Ik heb wat opgezocht en dacht dat het aan de nokkenasversteller kan liggen. Dit is een luide ratelend geluid dat alleen bij een koude start voorkomt

Nokkenasversteller die het even zonder olie doet.. Ook altijd hoorbaar na olieverversing.

Kan niet veel kwaad.

dat tikken van de nokkenasversteller komt vaker voor ,meestal is dan de olie te dik ,olie/kanalen vervuild,of olie druk te laag.

wanneer is je olie voor het laatst ververst?

@AstraGTC1 wrote:Z16xer

Zal een dealer dit onder garantie nog vervangen? Of zullen ze zeggen dat het niet erg is dat je hem even hoort.

Die gaan zeggen kan geen kwaad, tot ie uit de garantie is, dan moet ie vervangen worden

Tegen het ratelende geluid vermoedelijk van de nokkenasversteller heeft mijn dealer de software geupdate. Ik ga de auto binnenkort ophalen.

Maar wat heeft het eigenlijk softwarematig te maken wat er in de motor gebeurt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Het probleem is nog steeds niet opgelost, het ratelende geluid direct na een koude start.

Volgens mijn dealer is het normal en hoort het bij deze motoren, daar twijfel ik over.

Wat moet ik doen nog een keer naar de dealer teruggaan of kan dit ratelende geluid verder geen kwaad?

Ik heb het opgenomen en op Youtube gezet.

[youtube:20pcdjpi]

Is er niemand die me kan helpen? Me garantie is binnenkort afgelopen, dus zou fijn zijn als ik hierover 'n antwoord zou krijgen

Ik heb het ook gemeld maar ze zeggen dat er niks aan valt op te lossen.

Omdat deze modellen altijd zo'n geluid maakt paar seconden.

Lijkt me niet helemaal bij het type auto horen, maar is lastig te zeggen zo via een geluidfragment. Ga een naar een andere (opel) garage en vraag daar eens wat ze ervan vinden. Als de auto het doet alleen bij de start zou ik me overigens niet al teveel zorgen maken. Als de auto het alleen maar doet bij koude motor eerste start zal het te amken hebben met het feit dat je olie koud en onderin de motor zit. Daar kun je andere olie voor gebruiken, wellicht dat het dan minder is.

Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.

@pieterrademakers wrote:Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.

TSL bedoel je waarschijnlijk?

Dat is echt goed spul hoor :thumb

Terug
Naar boven