• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ratelend geluid bij koude motor

Beste Forummers ik ben nieuw op dit forum dus zal me kort voorstellen, maar heb ook gelijk een vraag. Mn naam is Erwin ben 29 en heb een Opel Signum 2.2-direct met zo'n 136.000km. Foto's volgen nog hoor als ik weet hoe dat moet.

Nu de vraag: Als ik hem start als de motor koud is hoor ik een hoge ratelende toon na een seconde of 10 is dit weg. En als ik wegrijd en hem voor een kruising laat uit rollen hoor ik het weer even (alleen het eerste stuk). Als de motor warm is hoor ik er niks meer van. Mag ik jullie vragen wat dit kan wezen toch niet de ketting he??????

mvg Erwin

@erwin1983 wrote:@wim-v6 wrote:Zal de rede van verkoop dan wel geweest zijn....

Willem

Denk het nu ook hij is 2 weken geleden nog gekeurd moet dat dan niet op het keuringsrapport staan want dat staat er niet op? Of weet je dat niet.

Voor APk geen keuringseis.

Tenzij je een aankoop keuring gedaan hebt bij anwb, dekra of tuv.

Je zou eens kunnne vragen aan medeforumer CarloAstra wat het bij hem kost als je hem door hem laat vervangen.

Prijzen zou ik niet weten zelf.

Willem

@wim-v6 wrote:Zal de rede van verkoop dan wel geweest zijn....

Willem

Denk het nu ook hij is 2 weken geleden nog gekeurd moet dat dan niet op het keuringsrapport staan want dat staat er niet op? Of weet je dat niet.

@wim-v6 wrote:Distri ketting aan vervanging toe..

Willem

Zo daar baal ik van heb hem vorige week gekocht (particulier) toch bedankt had al wel een vermoeden. :swear

mvg

Terug
Naar boven