• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ratelend geluid versnellingsbak

Maarten_Rekord_C

Post weinig
Als ik met mijn Rekord C bij de 80 km/u mijn gas loslaat om em vervolgens te laten uitrollen tot de 50 km/u dan komt er een ongelofelijk ratelend geluid uit de versnellingsbak. Dit heb ik niet als ik bv em van de 50 km/u naar minder laat uitrollen. Iemand enig idee of ervaring hiermee? Misschien het druklager of iets? :hmmz

Heb nergens geen last van, zo nu en dan wil ie niet in de achteruit of poets ie een keer de tandjes, maar dan heb ik het over 1 of 2 keer in de maand

Heb je er een andere motor in gehangen?

Het gebeurt nog wel eens dat een motor vanuit een automaat-auto in een auto wordt gehangen met een hand-bak.

Helaas wordt dan het toplager wel eens vergeten in de kruk-as.

Dan komt er een hele rare belasting te staan op het prise-as-lager, welke het op een gegeven moment begeeft.

Er is door mij geen andere motor erin gehangen. Wel heeft de vorige eigenaar er een andere motor erin gehangen, maar ik weet niet of deze uit een automaat kwam. Ik zal in de vakantie maar eens even de boel los gaan halen. Tot die tijd maar even langs de kant laten staan, want het geluid wordt alleen maar erger voordat de heleboel aan gort ligt.

Het kan ook zijn dat er een bout uit je vliegwiel is getrild, maar dan is het weer vreemd dat je het niet altijd hebt.

Laat je het even weten als jet het hebt gevonden?

Terug
Naar boven