• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

RaymondVec's Vectra C1 2.2, Verkocht

Zonder de "balk" vind ik hem zo kaal.

Monteren is 5 minutjes werk, zit met 8 schroefjes vast.

Kap open en je kunt er gemakkelijk bij.

Vorig jaar dit uitgevoerd, het schoonmaken achter de grille was het meeste werk

@HarryBarry wrote:Irmscher grille in de GTS gebouwd. De ombouw bij een C1 is een makkie en neemt maximaal tien minuten in beslag. Uiteraard is het een ideale gelegenheid het vuil te verwijderen dat zich in de loop der jaren had verzameld. Dat heeft iets meer tijd nodig ;)

Foto-4WENSYDU.jpg

Vóór de ombouw (het origineel)

Foto-TQJ8YPUQ.jpg

Zonder grille (begint daar nu een plantje te groeien ...?)

Foto-8DJMNVBO.jpg

Met Irmscher grille, het begin van de voorjaarsopknapbeurt !

Vandaag de beste mod uit het lijstje opgehaald, namelijk de snowflake's :D

Setje heeft wel wat aandacht nodig, 1 of 2 nieuwe bandjes en opnieuw laten spuiten vanwege stoeprand schade. Foto's zullen snel volgen.

Raymond, alsnog gefeliciteerd met je GTS. Ik heb zelf destijds ook getwijfeld tussen zwart en zilver, ik heb toen voor zilver gekozen omdat naar mijn idee de lijnen daar iets mooier in uitkwamen. Maar ook deze zwarte is erg netjes.

De grille vind ik juist met dat chrome de auto wat breken, zeker bij een zwart model. Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk!

Xenon installeren is erg makkelijk, ik heb het zelfs met mijn twee linkerhanden nog gered.

Succes met je modificaties!

@RuudGTS, ondanks dat ik zilver ook een mooie kleur vind, heb ik zelf gekozen voor zwart omdat ik dat er, in combinatie met de chrome raamlijsten, net wat luxer uit vind zien.

Grill ben ik zelf ook nog niet 100% over uit, denk dat ik hem alleen in de winter ga gebruiken in combinatie met de winterset.

Verder even wat foto'tjes van de snowflake's

Foto-DANENGA4.jpg

Gistere meteen even 2 gepast.

Foto-6F6GFOCP.jpg

Foto-ZTENDVB3.jpg

Auto moet zeker wel 3 tot 5 centimeter extra omlaag.

Foto-R7CMKLPX.jpg

Dat staat op het moment samen met een nieuwe band boven aan mn lijstje.

Mooie velgen maar lijkt haast wel of de bandenmaat niet correct is. Volgens mij staat een GTS al wat lager dan een sedan. Ik had die van mij verlaagd met een setje eibach die een GTS eigenlijk maar 1-1,5 cm verlagen maar dan kwamen zeker de achterbanden al bijna gelijk met de wielkasten. Kan ook nog zijn dat er hulpveren zijn gemonteerd?

Jaap

De banden maat is gewoon de standaard maat voor snowflake's, 235/35/19.

Nou had ik tijdens het passen van de velgen maar 2 velgen gemonteerd, aan de andere kant gewoon de winter set, waardoor de auto schuin stond.

Zodra de kapotte band vervangen is, leg ik er alle 4 de velgen onder. Dan maar eens even kijken hoe het er dan uit ziet. Er zijn geen hulpveren gemonteerd maar waarschijnlijk komt er toch een schroefset onder.

Vandaag een nieuwe band om een van de velgen laten leggen.

Daarna meteen alle 4 de velgen onder de auto gelegd.

Foto-IVYNW43S.jpg

Foto-LLZI4WJ3.jpg

Staat al gelijk een stuk beter nu de auto recht staat in plaats van schuin opzij.

En jaa, ook bij ons is het carnaval king:

Terug
Naar boven