• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Re: Ascona A '72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

Netjes.

Wat die Alu-deksels betreft, heb ik dat zelf ook al eens ooit overwogen.

Echter heb het nooit gepast, omdat ik van mening was, dat de olievulopening nog al ongunstig uit kwam.

Maar zo te zien, zit dat bij jou wel goed?

Ik zie dan ook dat je op de laatste foto het kleine inlaatspruitstuk gebruikt, terwijl op één van de eerste foto's het lange spruitstuk zit (laat model)

Ik vraag me nu dus ook af of het lange model (welke ik zelf ook heb) aan de achterzijde ook langer is? dacht van niet.

Netjes.

Echter heb het nooit gepast, omdat ik van mening was, dat de olievulopening nog al ongunstig uit kwam.

Ik zie dan ook dat je op de laatste foto het kleine inlaatspruitstuk gebruikt, terwijl op één van de eerste foto's het lange spruitstuk zit (laat model)

Ik vraag me nu dus ook af of het lange model (welke ik zelf ook heb) aan de achterzijde ook langer is? dacht van niet.

@Jo1 wrote:Netjes.

Jo, wat bugkiller zegt, ik heb een vroeger type inlaat gemonteerd vanwege de ruimte, verder zijn de 2 inlaten indentiek aan de achterzijde.

Dan heb ik nog een vraag aan jou, hoe bevalt jou het bmw stuurhuis op de manta? Ben er wel benieuwd naar, aangezien het bmw stuurhuis veel minder omwentelingen maakt tov orgineel.

@Jo1 wrote:Netjes.

Jo, wat bugkiller zegt, ik heb een vroeger type inlaat gemonteerd vanwege de ruimte, verder zijn de 2 inlaten indentiek aan de achterzijde.

Dan heb ik nog een vraag aan jou, hoe bevalt jou het bmw stuurhuis op de manta? Ben er wel benieuwd naar, aangezien het bmw stuurhuis veel minder omwentelingen maakt tov orgineel.

Zoals je misschien al weet, zat het stuurhuis bij mij in eerste instantie fout.

Tijdens inveren van de koets gingen de wielen naar binnen / buiten.

Tevens te veel wrijving bij maximaal draaien t.o.v. het asfalt.

Al met al ben ik in beraad gegaan. Oftewel terug naar origineel stuurhuis, of dit stuurhuis zoveel mogelijk op de originele positie plaatsen. Dat laatste is het dus geworden, maar moest daarvoor wel het blok hoger plaatsen. Het blok zit dus nu maximaal hoog, en komt zelfs tegen de kap tijdens acceleren. Het stuurhuis zit nu stukken beter.

Zoals je op deze foto kunt zien maximaal naar achteren, en ietsje hoger

servo4.jpg

Eigenlijk doe ik niet echt veel met deze auto, maar wanneer ik bijv. de heuvelklim rij, kan dat best wel goed met één hand aan het stuur door de bochten, zodat ik met mijn andere hand kan schakelen. Overigens is dit een stuurhuis van een M3-E30.

Zoals je misschien al weet, zat het stuurhuis bij mij in eerste instantie fout.

Tijdens inveren van de koets gingen de wielen naar binnen / buiten.

Tevens te veel wrijving bij maximaal draaien t.o.v. het asfalt.

Al met al ben ik in beraad gegaan. Oftewel terug naar origineel stuurhuis, of dit stuurhuis zoveel mogelijk op de originele positie plaatsen. Dat laatste is het dus geworden, maar moest daarvoor wel het blok hoger plaatsen. Het blok zit dus nu maximaal hoog, en komt zelfs tegen de kap tijdens acceleren. Het stuurhuis zit nu stukken beter.

Zoals je op deze foto kunt zien maximaal naar achteren, en ietsje hoger

servo4.jpg

Eigenlijk doe ik niet echt veel met deze auto, maar wanneer ik bijv. de heuvelklim rij, kan dat best wel goed met één hand aan het stuur door de bochten, zodat ik met mijn andere hand kan schakelen. Overigens is dit een stuurhuis van een M3-E30.

mooi project, goed bezig.

maar volgens mij ga jij nooit uit komen met de orginele uitlaat spruitstukken.

heb zelf ook het plan liggen om een v6 in een a manta te hangen.

het carter en de moter steunen heb ik allemaal al.

laatst het blok gepast maar met de uitlaat spruitstukken kom ik niet weg.

mischien dat mijn blok verder naar achteren licht?

Foto-0026.jpg

mooi project, goed bezig.

maar volgens mij ga jij nooit uit komen met de orginele uitlaat spruitstukken.

heb zelf ook het plan liggen om een v6 in een a manta te hangen.

het carter en de moter steunen heb ik allemaal al.

laatst het blok gepast maar met de uitlaat spruitstukken kom ik niet weg.

mischien dat mijn blok verder naar achteren licht?

Foto-0026.jpg

De uitlaatspruitstukken zitten er al op en de motor zit alweer in de auto, past gewoon prima, alleen de voorpijp aan de stuurkolom zijde wordt krap.

De uitlaatspruitstukken zitten er al op en de motor zit alweer in de auto, past gewoon prima, alleen de voorpijp aan de stuurkolom zijde wordt krap.

Andere optie is misschien deze spruitstukken dan, is zo geleverd in een Cadillac CTS icm. een Y32SE, deze spruitstukken heb ik liggen, nieuw. Maar weet alleen niet hoe je uit gaat komen met de motorsteun(en) en denk nl dat je niet uit gaat komen.

imag0101r.jpg

De Manta van Mark ziet er echt super uit en zeer fraai ingebouwd, vorige week even mogen aanschouwen. :wors

Andere optie is misschien deze spruitstukken dan, is zo geleverd in een Cadillac CTS icm. een Y32SE, deze spruitstukken heb ik liggen, nieuw. Maar weet alleen niet hoe je uit gaat komen met de motorsteun(en) en denk nl dat je niet uit gaat komen.

imag0101r.jpg

De Manta van Mark ziet er echt super uit en zeer fraai ingebouwd, vorige week even mogen aanschouwen. :wors

Manta? Uhm het is toch echt een ascona jeroen;) die spruitstukken van de catera lijken behoorlijk veel op die van de c25xe fwd, dus denk dat ze ook niet bruikbaar zijn. Wanneer kom je weer eens buurten? Deze week een bmw e30 demonteren, einde vd week weer nieuwe pics!

@jo, bedankt voor de duidelijke foto, mijn stuurhuis zit ook op ongeveer dezelfde plek dus dat geeft me een goed gevoel, we zien wel hoe het rijdt

Manta? Uhm het is toch echt een ascona jeroen;) die spruitstukken van de catera lijken behoorlijk veel op die van de c25xe fwd, dus denk dat ze ook niet bruikbaar zijn. Wanneer kom je weer eens buurten? Deze week een bmw e30 demonteren, einde vd week weer nieuwe pics!

@jo, bedankt voor de duidelijke foto, mijn stuurhuis zit ook op ongeveer dezelfde plek dus dat geeft me een goed gevoel, we zien wel hoe het rijdt

Verdorrie, idd, Ascona ja. Hoe kom ik nou bij Manta steeds.. :???: excuses Mark..

Ja ze lijken idd erg op de fwd spruitstuken, met als verschil dat deze van de Cadillac beide van stalen (rvs ?) buis zijn (dus geen gegoten zoals bij de voorste op een C25XE) en het zijn echt buizen die vlak voor de flens bij elkaar komen. maar evengoed idd niet bruikbaar. Daarbij, ze zijn echt belachelijk krap/klein van doorlaat.. En dat zit dan standaard op zo'n 3.2

Maar ik hoop spoedig weer 'ns langs te kunnen komen, ben erg benieuwd naar de vorderingen ! En kijken of Mathijs zich nog een beetje nuttig maakt aan zijn Ascona king:

Cheers

Verdorrie, idd, Ascona ja. Hoe kom ik nou bij Manta steeds.. :???: excuses Mark..

Ja ze lijken idd erg op de fwd spruitstuken, met als verschil dat deze van de Cadillac beide van stalen (rvs ?) buis zijn (dus geen gegoten zoals bij de voorste op een C25XE) en het zijn echt buizen die vlak voor de flens bij elkaar komen. maar evengoed idd niet bruikbaar. Daarbij, ze zijn echt belachelijk krap/klein van doorlaat.. En dat zit dan standaard op zo'n 3.2

Maar ik hoop spoedig weer 'ns langs te kunnen komen, ben erg benieuwd naar de vorderingen ! En kijken of Mathijs zich nog een beetje nuttig maakt aan zijn Ascona king:

Cheers

Terug
Naar boven