• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Re: Calibra Gesloopt

Zo eindelijk werkt mijn handrem weer. In de schijf waar de remvoering zit van de handrem was weg inclusief alle montage delen en gaffeltjes

Montage materiaal van de dealer voor dat kleine beetje ijzer/alu toch gauw een 70/80 euro betaald

imag0503u.jpg

zo als je ziet helemaal leeg... waarom het leeg gehaald is is mij echt een raadsel !

imag0510m.jpg

zo zit het er ongeveer in

imag0508t.jpg

montage ging vlekken loos is ook allemaal niet zo spannend.

imag0511cp.jpg

ook gelijk nieuwe handremkabels! en het werkt perfect

zeg dat wel. toen ik hem kocht was het van ,, er zit net een jaar apk op.. WTF :wtf

maar goed in mei mag hij weer gekeurd worden, en wou het ook percee voor de winter er in hebben zitten.

is niks als het vriest, al die priegel dingetjes :P

zeg dat wel. toen ik hem kocht was het van ,, er zit net een jaar apk op.. WTF :wtf

maar goed in mei mag hij weer gekeurd worden, en wou het ook percee voor de winter er in hebben zitten.

is niks als het vriest, al die priegel dingetjes :P

Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken .......omega blok zo eruit....calibra muur vast :(

Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken .......omega blok zo eruit....calibra muur vast :(

@xr1 wrote:Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken .......omega blok zo eruit....calibra muur vast :(

precies om die reden heb ik hem laten zitten. dus de gewoon lekker de pijlstok laten zitten van de 3.0 raakt je motorkap net niet!

@xr1 wrote:Hey Robin,wat heb jij met de pijl stok gedaan,zag dat er wel aardig verschil in zat tussen omega en calibra,heb geprobeerd de pijl stok er uit tetrekken .......omega blok zo eruit....calibra muur vast :(

precies om die reden heb ik hem laten zitten. dus de gewoon lekker de pijlstok laten zitten van de 3.0 raakt je motorkap net niet!

Okee maar je schaalverdeling klopt ook niet ,heb de carterpannen er onder weg geschroefd en die van de omega steekt wel 3.5 cm uit,wil het toch een beetje origneel hebben,morgen effe bij de dealer kijken of die nog een calibra pijlstok kan bestellen ...

Okee maar je schaalverdeling klopt ook niet ,heb de carterpannen er onder weg geschroefd en die van de omega steekt wel 3.5 cm uit,wil het toch een beetje origneel hebben,morgen effe bij de dealer kijken of die nog een calibra pijlstok kan bestellen ...

hoe bedoel je 3.5 cm uit steekt ?

schaal verdeling is sowieso anders. ben eerst van de vul hoeveelheid uitgegaan van de x30xe 5.50 liter

dat er in gedaan even laten draaien en gepeild dan staat hij tussen min en max dat is dus goed.

je zet wel je aanzuig buis over he! dat gaat samen met jou carterpan. ga je kijken wat er normaal in de 2.5 liters gaat dat is volgens mij 4.5 liter

verschil zit hem zeker in de carterpan!. maar ik heb op deze x30xe ook nog een inzet filter die bevat ook een kleine 0.75 liter aan olie kom ik als nog op een

4.75 liter !

dus dat moet goed zitten. zoals je hebt gezien ben op de test bank geweest en onderhand al een kleine 5000 km met de motor gereden en draait fijnloos zonder tikken of stoten :)

ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de peil stok en je verdeling die dan weer iets anders word :)

hoe bedoel je 3.5 cm uit steekt ?

schaal verdeling is sowieso anders. ben eerst van de vul hoeveelheid uitgegaan van de x30xe 5.50 liter

dat er in gedaan even laten draaien en gepeild dan staat hij tussen min en max dat is dus goed.

je zet wel je aanzuig buis over he! dat gaat samen met jou carterpan. ga je kijken wat er normaal in de 2.5 liters gaat dat is volgens mij 4.5 liter

verschil zit hem zeker in de carterpan!. maar ik heb op deze x30xe ook nog een inzet filter die bevat ook een kleine 0.75 liter aan olie kom ik als nog op een

4.75 liter !

dus dat moet goed zitten. zoals je hebt gezien ben op de test bank geweest en onderhand al een kleine 5000 km met de motor gereden en draait fijnloos zonder tikken of stoten :)

ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de peil stok en je verdeling die dan weer iets anders word :)

Met 3 cm bedoel ik dat als je de carterpan eraf schroef dan zie je dat de peilstok van de omega 3,5 cm dieper het carter in steekt dan de calibra pijlstok.

Was mij nog niet eerder op gevallen heb namelijk nog een calibra met een 3 liter maar daar zat een x25xe en die heeft een aluminium carterpan en dan klopt de omega pijlstok.Nu heb ik een stalen pan dat is het verschil

ik laat het nu ook zo,eerst maar 3,5 liter olie er in en dan een merkstreep je maken en dan een litertje erbij ......probleem opgelost

Gr B

Met 3 cm bedoel ik dat als je de carterpan eraf schroef dan zie je dat de peilstok van de omega 3,5 cm dieper het carter in steekt dan de calibra pijlstok.

Was mij nog niet eerder op gevallen heb namelijk nog een calibra met een 3 liter maar daar zat een x25xe en die heeft een aluminium carterpan en dan klopt de omega pijlstok.Nu heb ik een stalen pan dat is het verschil

ik laat het nu ook zo,eerst maar 3,5 liter olie er in en dan een merkstreep je maken en dan een litertje erbij ......probleem opgelost

Gr B

Op welk gedeelte van je pijl stok zet jij je streep. onder max neem ik aan. ik mag binnenkort weer even verversen :D

Op welk gedeelte van je pijl stok zet jij je streep. onder max neem ik aan. ik mag binnenkort weer even verversen :D

Vandaag de calibra nog uitgelijnd-

subframe moest er van onder bij die motorswap-- daarna niet meer uitgelijnd-

hier het rapport.

linker rapport is hoe het stond en Rechter rapport hoe het nu is en stuur staat weer recht

imag0520h.jpg

Vandaag de calibra nog uitgelijnd-

subframe moest er van onder bij die motorswap-- daarna niet meer uitgelijnd-

hier het rapport.

linker rapport is hoe het stond en Rechter rapport hoe het nu is en stuur staat weer recht

imag0520h.jpg

Vandaag nog even de winter banden gemonteerd.

Fulda montero 3 185/55/15

imag0530y.jpg

Deze heb ik gekregen van mijn werk aangezien ik paar jaar terug aardig vast stond in de sneeuw .

en 1.5 uur later op het werk kwam heb er nog een foto van

2010-12-17083033.jpg

2010-12-17081712.jpg

Met dank aan jld-service ( www.jld-service.nl )

Terug
Naar boven