• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Re: Calibra Gesloopt

Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry

Wat voor remmen gaan er nu op dan?

En ga je een compressor op je blok maken?

@InjectTheVenom wrote:Voor zover ik weet niet meer maar wel op driving-fun.com, heeft tegenwoordig een door Mannhart getunede M5.

dankje,. had em vrij snel gevonden. Is me daar een apparaat die M5 mannhart pakket 800pk en 1200nm WTF

Update,

Als eerst de veerpoten gedemonteerd voor een nieuw lak laag

imag0054lu.jpg

Weer als nieuw, uiteraard wel eerst flink schoongemaakt !

imag0074ac.jpg

Wielnaven moeten worden afgedraaid, ivm grotere schijf, naaf past niet in de schijf. hij is van 143mm naar 138mm gegaan.

aangezien je bijna nooit de naaf er normaal uit krijgt ook maar een nieuw lagertje er in.

imag0077wd.jpg

en persen maar :thumb

imag0079x.jpg

weer als nieuw :D

imag0080qf.jpg

De versnellings bak, Was aardig VET ,, man weet niet wat er gelekt heeft was een :puke om schoon te maken :P

imag0081cp.jpg

na de brood nodige schoonmaken beurt

imag0082mb.jpg

Draagarm rubbers moeten er ook aan geloven.

imag0092lh.jpg

ook een nieuwe laklaag + de knikker harde rubbers er in

imag0097c.jpg

De nieuwe rembeugels ook voorzien van een kleurtje heat rizistance < :P

imag0084j.jpg

Dat was het weer even :thumb

@Maurice89 wrote:Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry

remmen zijn van een saab 9-5, 308mm

jup compressor komt er op :D

Ik heb nog contact met Frank Denker gehad over mijn V6 charger project. Hij weet zelf ook geen details meer, maar wel zijn Duitse monteur.

Je kan wat info bij mij halen of anders vooral bij FTT Deutschland en natuurlijk de tuners zoals bv Klasen in Oberhausen.

Compressor die hij gebuikte bestaan al lang niet meer.

Ik doe wel eerst omkeuren zonder compressor.

Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry

@Maurice89 wrote:Ziet er mooi uit :wub Krijg zo ook wel weer zin in me cali :cry

remmen zijn van een saab 9-5, 308mm

jup compressor komt er op :D

Ja had hem op DF een pm gestuurd, niks op terug gehad.

moet eerst nog eens een koppeling zien te vinden die 400nm plus aankan is ook wel belangrijk natuurlijk.

had jij er nu ook een compressor op zitten ? zo ja info is altijd welkom natuurlijk

:thumb

Ik heb nog contact met Frank Denker gehad over mijn V6 charger project. Hij weet zelf ook geen details meer, maar wel zijn Duitse monteur.

Je kan wat info bij mij halen of anders vooral bij FTT Deutschland en natuurlijk de tuners zoals bv Klasen in Oberhausen.

Compressor die hij gebuikte bestaan al lang niet meer.

Ik doe wel eerst omkeuren zonder compressor.

zoals topic titel aangeeft,

ik stop me de calibra, hij heeft te veel roest plekjes, oa deuren, schermen voor,beginnend achter

langs het voorraam, en bij de kofferbak ook.

vind het zonde van het geld om het in deze calibra te stoppen aangezien de wagen technisch wel goed is maar carrosserie niet

toch besloten de boel te slopen/verkopen wat er nog verkoopbaar is.

blok is al weg dus eerste stap is al gezet !

Ik snap de keuze :thumb Het blokje is al bij een goeie eigenaar terecht gekomen :thumbup Calibrain zal er wel happy mee zijn

Ja had hem op DF een pm gestuurd, niks op terug gehad.

moet eerst nog eens een koppeling zien te vinden die 400nm plus aankan is ook wel belangrijk natuurlijk.

had jij er nu ook een compressor op zitten ? zo ja info is altijd welkom natuurlijk

:thumb

zoals topic titel aangeeft,

ik stop me de calibra, hij heeft te veel roest plekjes, oa deuren, schermen voor,beginnend achter

langs het voorraam, en bij de kofferbak ook.

vind het zonde van het geld om het in deze calibra te stoppen aangezien de wagen technisch wel goed is maar carrosserie niet

toch besloten de boel te slopen/verkopen wat er nog verkoopbaar is.

blok is al weg dus eerste stap is al gezet !

@Maurice89 wrote:Ik snap de keuze :thumb Het blokje is al bij een goeie eigenaar terecht gekomen :thumbup Calibrain zal er wel happy mee zijn

hij is zeker bij de juiste eigenaar gekomen iemand met dezelfde hobby, en veel kennis er van :D

Ik snap de keuze :thumb Het blokje is al bij een goeie eigenaar terecht gekomen :thumbup Calibrain zal er wel happy mee zijn

Hoe kan het toch, dat de ene calibra roest en rot als de wiedeweerga, en anderen er totaal geen last van blijken te hebben,onze is van 92 en heeft geen spatje roest,ook niet aan de achter schermen,zelfs schuifdak niet.

Vind het wel jammer van je project Robin, G spreekt er altijd vol bewondering over.

Misschien staat er op mp wel een mooie,waarmee je aan de slag kan.

Groeten,

wk03

@wk03 wrote:Hoe kan het toch, dat de ene calibra roest en rot als de wiedeweerga, en anderen er totaal geen last van blijken te hebben,onze is van 92 en heeft geen spatje roest,ook niet aan de achter schermen,zelfs schuifdak niet.

Vind het wel jammer van je project Robin, G spreekt er altijd vol bewondering over.

Groeten,

wk03

jup, hangt denk ik toch echt af hoe er voor gezorgd is en waar ie gestaan heeft en of ie op de juiste manier is onderhouden, denk dat het geen een van allen was maar goed. wie weet kom ik een nette tegen maar te vaak is de prijs te hoog dus we zullen zien

@Maurice89 wrote:Ik snap de keuze :thumb Het blokje is al bij een goeie eigenaar terecht gekomen :thumbup Calibrain zal er wel happy mee zijn

hij is zeker bij de juiste eigenaar gekomen iemand met dezelfde hobby, en veel kennis er van :D

Hoe kan het toch, dat de ene calibra roest en rot als de wiedeweerga, en anderen er totaal geen last van blijken te hebben,onze is van 92 en heeft geen spatje roest,ook niet aan de achter schermen,zelfs schuifdak niet.

Groeten,

wk03

Terug
Naar boven