• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

recaro stoeltjes

darknight2003

Post weleens wat
Beste forumleden,

Mijn vraag is hoe en of ik recaro stoeltjes in mijn astra G 2003 kan plaatsen zonder dat het airbag lampje gaat branden?? Aangezien er zij airbags in de originele stoelen zitten...

hmm of maar een setje originele recaro's op de kop tikken.. iemand een adressje of idee? of waar je uberhaupt (2e hands) recaro stoelen kan halen :) liefste met sleede

Goed zoeken.

Heb er vorige week ook naar gezocht, omdat ik misschien een andere Astra wilde kopen en dan een Sport interieur er in zetten, maar ik kon maar een setje vinden.

Bij Egbert de Boer, uiteraard stevig aan de prijs.

Trouwens, mijn Sport stoelen hebben ook geen airbags...

Dan kan je het beste op zoek naar een Coupé interieur, die zijn het meest met leer geleverd.

Maar ook daar zitten niet altijd airbags in :

665327_374867619272485_1778866670_o.jpg

bedoeld TS niet originele recaro's uit de Astra g opc

9k2q8l.jpg

daar zitten inderdaad geen airbag's in, maar je kan wel de rug steun op pompen...

Met de opcom of tech 2 kan je de airbagmodule NIET herprogrameren

Dan moet je ofwel een andere module erbij zoeke

Of weerstandjes in de stekkers plaatse

Heb in mijn coupe ook de recaros van de opc1 zitten

Inclusief weerstande van 3.3 ohm in de stekkers

Ben van plan om 2 recaro's te gaan halen voor voorin, laat de achterbank lekker zitten :D, plan is leer of half leer :).

Het lijkt mij als ik de verkeerde weerstand plaats dat de airbags da niet zo leuk vinden zeg maar?

En lijkt het me slimmer om de airbag modus om te laten zetten naar dashboard tegen die tijd :D?

Hoop dat er iemand in omgeving brabant is die dat kan en dat wil doen :) tegen die tijd! :)

Maar dan kan ik de stekkertjes zo laten zonder er iets in te doen? Lijk me slim op ze dan af te plakken zodat er zowiezo geen contact kan komen! :)

En waar haal ik de airbag weerstandjes vandaan dan ? :) en hoe weet ik hoeveel ohm ze moeten zijn? Want een ohmmeter er in douwen lijk me nie zo slim :D

ik heb wel airbags in me stoelen maar niet de juiste stuursapparaat

dus mocht je ze willen ruilen (als dat kan !) wil ik hem wel met je ruilen.

Nou weet je wat het is. Als ik de auto verkoop wil ik jem misschien weer origineel maken! En moet eerst even uitzoekenof je ze zo kan wisselen!!

Terug
Naar boven