• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

record E1 79 verlagen ??

record e2 verlagingsveren zijn zo te krijgen -35 en de achterkant is van een e1 en e2 het zelfde al die veren zijn gelijk onder een manta en ascona zit ook dezelfde afmeting onder.en de diameter is ook gelijk. misschien een voorveer van een ascona manta achter onder een record zetten??denk da de neus van en manta zwaarder is dan de kont van een record:hmmz

ik kan een setje -40 krijgen rondom, dus die ga ik dan maar halen en de voorkant ombouwen naar e2.

bedankt voor de info mensen :)

origineel gepost door wingersv

ik kan een setje -40 krijgen rondom, dus die ga ik dan maar halen en de voorkant ombouwen naar e2.

bedankt voor de info mensen :)

kunt ook -35 na laten drukken krijg je -60 of iig tussen de -35 en -60:P net hoe laag je wilt

nou ik ga het eerst even met -40 proberen, heb de auto nu al 5 cm lager liggen door plattere banden en raak af en toe de drempels al maar dit is wel met orginele veren. tegen de tijd dat ik de veren er onder heb zitten zal ik wel even foto's maken. eerst maar even ergens veerpoten van een e2 vandaan zien te halen en de veren halen.

[quote quote=17468913]Verlagingsveren voor een rekord E zijn nog gewoon nieuw te bestellen. Zie hier: Rekord verlagingsveren Afmetingen van BMW e21 zijn inderdaad gelijk. Voor een monza A1 zou je overigens ook versterkte Rekord veren kunnen nemen dan is ie ca. 20 mm verlaagd. De standaard veren van rekord heeft een draaddiameter van 13,5mm de versterkte 14,5 mm evenals de standaard monza veer. Echter de lengte is kleiner.[/quote]

Komen de afmetingen van de e21 veren alleen voor overeen met de opel rekord veren, of kunnen ook de achterveren van bmw e21 veren gebruikt worden voor achterveren bij opel rekord e1?

Terug
Naar boven