• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Regelgeving / keuringen DHRA

plexiglas is heel simpel te testen.

men nemen een scherp voorwerp, sleutel of dergelijk

en men vraagt netjes aan de eigenaar of je mag testen.

Mag dat niet, dan is het heel simpel afkeur..

Lexaan is namelijk krasvrij...en kun je rustig met een sleutel overheen gaan..

Als je bij lexaan een sleutel erover heen haalt, krijg je degelijk wel een een kras.

Het enige echte verschil is dat lexaan sterker is en lange bepaalde krachten volhoud.

Daarom vraag ik me af waarom geen plexiglas.

heb ff de regels zojuist doorgenomen, maar hoe zit t nou exact met de accu?

mijne (corsa A) staat in de reservewielbak, in een daarvoor bestemde vloeistofbak en vloeistof afvoer naar buiten.

dat is goed..

welke klasse wil je gaan rijden???

in de a-d sl of se??

In SE moet er nog een mastercut off bij

eerst maar een beginnen in CSL ;)

de ontluchting moet nog ff met een slang naar buiten dan?

zullen wel simpele vragen zijn, maar heen en weer naar drachten is een 500km... dus wil graag zeker van me zaakjes zijn :)

in csl is wat je omschrijft een vloeistof dichte bak, met nette afvoer naar buiten voldoende..

Maak anders ff een foto en laat stuur me maar een mailtje..

is vaak beter te beoordelen...

let wel, als we weten dat iemand wel de intentie heeft om alles volgens de regels te doen en 1 slangetje zit verkeerd valt er altijd over te praten...

We zijn geen NSB 'ers...

quote uit csl regelement:

Het interieur dient compleet te zijn, bij voorkeur met

origineel dashboard.

Wat wordt daar mee bedoelt? achterbank en alles is er uit....mag datniet?

jawel. dat staat een stukje verderop. dat achterbank en achterpanelen eruit mogen.

deurpanelen voor niet, of iig moet daar een afdekking zitten.

cary doet zijn best om dit jaar nog de data te hebben.

Maar dat blijft gewoon lastig aangezien we moeten wachten op de agenda van de omringende landen.

Vergeet niet dat dhra ook op veel buitenlandse events aanwezig is voor de tijdswaarnemening.

En we zitten natuurlijk ook met explosion en de gemeente drachten.

Vrij veel partijen zijn er bij betrokken.

Betreffende intrieur..

Idd, onze voorkeur gaat uit naar een volledig intrieur aangezien de SL klasses nog steeds straat auto's zijn.

in de SE en SM mag gewoon meer omdat dit de doorstroom klasses zijn (en natuurlijk ook een stuk harder gaat over het algemeen :))

Ik wil elke keer in drachten het weekend na explosion graag rijden :D beetje restant van de spray gebruiken ;)

Hopelijk kan ik in de komende barre winter, mijn project rijdend krijgen :D

restant van de spray is drama..

als je wat wilt moet je gewoon op de volle spray laag rijden..

met straat banden is het iig niet echt super op dat restant...

Met slicks gaat het nog aardig, mits je de goeie slicks hebt..

Originally posted by sylvester1

Als je bij lexaan een sleutel erover heen haalt, krijg je degelijk wel een een kras.

Het enige echte verschil is dat lexaan sterker is en lange bepaalde krachten volhoud.

Daarom vraag ik me af waarom geen plexiglas.

Hier willen we even op terug komen.

Wel staat het vast dat plexiglas verboden is.

Dit is bij de NHRA ook verboden dus bij ons ook.

Nu spreek ik even voor mezelf en dus NIET als DHRA keurmeester:

wat ik zo snel gevonden heb kun je over het dure en vaak iets dikkere lexaan gewoon een sleutel halen zonder te krassen....

Maar er blijkt wel degelijk verschil in te zitten.

Tevens is het zo dat je in de rally sport ook geen plexiglas ziet en alleen maar lexaan.

Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.

Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard... Ik heb nog nooit zo'n slap excuus gehoord.

In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??

Auto's keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.

En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat. Gelukkig is bitburg er ook nog...

Terug
Naar boven