• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Regelgeving / keuringen DHRA

ja die spijkerbroek actie was leuk. Gast sprak geen nl, geen engels alleen frans. Na een 5 minuten had ie echt door wat ik bedoelde en na 10 minuten een echte jeans aan.

Die open liggende wastegate stond ook nog gericht op zijn koelslang.. En dan ook nog zeggen, euhm geen idee is toch goed..

omdat er voor de apk sinds kort de gehele lengte van de uitlaat aanwezig moet zijn, dus de uitlaatopening moet buiten de auto/cq achter het rijderscompartiment uit komen.

Originally posted by folkyc20xe

omdat er voor de apk sinds kort de gehele lengte van de uitlaat aanwezig moet zijn, dus de uitlaatopening moet buiten de auto/cq achter het rijderscompartiment uit komen.

Dank mede keurmeester :thumbup

Catchtank zit op/aan je carterontluchting.

Dit is om te voorkomen dat eventuele olie die door je carterventilatie opgehoest word op de baan komt.

En een screamerpipe zit aan je wastegate als uitlaat zeg maar,meestal word deze netjes bij de downpipe samengevoegd maar als deze in de openlucht word afgeblazen word het een screamerpipe genoemd.

Als je het een x gehoord hebt snap je het wel:D

Ik kan in het regelement niks vinden over hoodpins en andere bevestigingen. Van bv een achterklep of motorkap.

Of is dit conform de Nederlandse wet?

Dus die dingen afschermen, of van die earocatch dingen?

Mag je rijden met open helm? of een volledige met vizier?

open helm mag..

no problem mits er maar een van de keurmerken inzit welke ook in de regelgeving vermeld staat..

screamer pipe klinkt heerlijk:thumbup

maaruh.. dan t hoodpin verhaal... hoe word daar naar gekeken?

aangezien sommige keurmeesters er op afkeuren, en sommige t goedkeuren, daar de randen allemaal afgerond zijn.

we hebben de reglementen qua voorruiten aangepast.

Deze week komt er nog een nieuws brief over waarin we ook motorswaps versoepelen voor dit jaar.

De nieuwe regels staan online op de site van DHRA.

:D

Ik denk dat de regels in het voordeel van de rijders zijn versoepeld, ik denk niet dat je de verantwoording van motorswaps bij dhra moet leggen. Een aparte klasse kan ik wel begrijpen. Ik denk wel dat er een aantal rijders zijn de jaren en vanaf het begin aanwezig waren en door de regel wat gedemotiveerd zijn/waren. Dat bedoelde ik toen ook jezelf in je vingers snijden. Niet dat het zo moeilijk is om een auto op kenteken te zetten maar toch. En de regels van de voorruit versoepelen geef ik een amen op want die vond ik wel wat ver gaat het is veiligheidsglas. Goed bezig dhra.

Nog een vraagje, plexiglas mag niet als ruit dienen lexaan wel. Nou werd de vraag gesteld hoe controleren jullie dat? Het antwoord was doormiddel van een krasje zetten lexaan krast niet en plexiglas wel, ik heb lexaan ruiten in me kadett het krast wel degelijk als je een droge doek eroverheen haalt zitten er krasjes op. Volgens mij kan je het niet echt controleren, plexiglas is alleen gevaarlijk het breekt al als je het niet goed ondersteunt met zagen terwijl je lexaan kan buigen zover je wil.

Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto's geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?

de regels zijn na de eerste drachten van dit jaar versoepeld.

Vergeet niet, wij willen iedereen de kans geven om te kunnen rijden.

Vandaar dat de verantwoording ligt bij de rijder.

Dit staat ook in de nieuwsbrief. Er zal door een selectief groepje een aparte keuring worden gehouden voor de personen wie zich aanmelden bij ons. Wij zijn zelf ook totaal niet blij dat je soms dit soort versoepelingen moet doorvoeren.

Ik sta persoonlijk (en ik spreek nu even niet als keurmeester) achter jou motivatie SW..

Dat weet je, maak ik me al een jaar lang hard voor maar soms kunnen ook wij niet anders dan een noodgreep uitvoeren.

Dit is ook alleen voor dit jaar.

Voor 2011 gaan we dit aparte keuren ook niet meer als optie bieden.

@ruben,

ja ben ik met je eens.

Zal lastig worden, ik heb nu ook lexaan ruiten.

Wat ik wel zie is dat plexiglas vaak bij montage als kleine scheurtjes vertoond wanneer je gebruik maakt van plexiglas.

De regel is er niet om de rijders te pesten, maar ter bescherming van de rijder zelf.

Lexaan is gewoon vele malen sterker bij een crash..

Ik wil iedereen er ook op wijzen dat ook DHRA bepaalde verzekering heeft lopen.

Wanneer een rijder niet voldoet aan onze regels val je daar ook buiten.

Dus het is een keuze wat je zelf ook moet maken..

sommige dingen vallen niet op, en moet je doen op vertrouwen van de rijder.

@SW, ik bel je deze week ff..

Leg ik je het verhaal van de motorswaps ff uit,

Originally posted by Corsa16V

Ik snap je uitleg, maar buiten het feit (ik was er niet bij) sommige auto's geen catchtank hadden en een colafles gebruikte is dit misschien een beun oplossing maar kan wel dienen als catchtank en kan je het ook niet afkeuren denk ik?

idd. ons advies is wel neem een echte catchtank.

Wij hebben ook temaken met een grijs gebied.

Ik snap SW ook helemaal.

Like i said before, wij zijn geen nsb'ers..

Ik maak zelf ook gebruik van het grijze gebied.

Ook kunnen wij dingen verkeerd of anders zien.

Daarom willen we zoveel mogelijk feedback van rijders.

Daar kunnen we wat mee.

Als het serieuse feedback is..

Je kunt niet zonder elkaar

De regels voor de A/B/C/D SL zijn vooralsnog duidelijk zat voor mezelf.

Ben nu nog een echt NOOB met dit, en probeer de regels gelijk toe te passen, zodat ik geen dubbel werk zal doen.

Hopelijk ben ik er volgend jaar klaar voor...

Ik ga er ook vanuit dat me corsa volgend jaar terug is.

Maar volgens staat er in de regelementen dat je niet met lachgas EN turbo/kompressor mag rijden?

en in de SM natuurlijk...

Ben nu bezig met de engelse en duitse vertaling...

Hopelijk nog voor mijn vakantie klaar :angel

Terug
Naar boven