• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Regeneratie roetfilter 1.9 CDTi???

Bah, ik heb ook een DPF op m'n Vectra 150pk. Had ik het geweten bij aankoop, ik had em niet gekocht!! Werd me niet duidelijk verteld dat er een roetfilter opzit.

Het is hoger verbruik, risico op grote kost is hoog EN ik heb zelfs geen belastingsvoordeel!! (België)

Bij mijn weten (info van de VOD) is de Z1.9DTH niet geleverd zonder DPF. De DTH/L soms nog wel....Welk belastingvoordeel hebben jullie het over? Hier in NL word je gewoon gestraft vanwege het feit dat je een diesel rijdt:mad:

@ DidBez, 1 maal per tankbeurt vind ik wel vaak. Komt ie wel eens boven de 3000 toeren:hmmz Die van mij regenereert hooguit om de 5000 km, dus zo om de 6 maal tanken.

Safe driving Jurgen

Bij mijn weten (info van de VOD) is de Z1.9DTH niet geleverd zonder DPF. De DTH/L soms nog wel....Welk belastingvoordeel hebben jullie het over? Hier in NL word je gewoon gestraft vanwege het feit dat je een diesel rijdt:mad:

@ DidBez, 1 maal per tankbeurt vind ik wel vaak. Komt ie wel eens boven de 3000 toeren:hmmz Die van mij regenereert hooguit om de 5000 km, dus zo om de 6 maal tanken.

Safe driving Jurgen

[rquote=1904138&tid=142643&author=Blackwidow]Bah, ik heb ook een DPF op m'n Vectra 150pk. Had ik het geweten bij aankoop, ik had em niet gekocht!! Werd me niet duidelijk verteld dat er een roetfilter opzit.

Het is hoger verbruik, risico op grote kost is hoog EN ik heb zelfs geen belastingsvoordeel!! (België)[/rquote]

Wij in Nederland hebben ook geen belastingvoordeel. Alleen bij de nieuwe aankoopprijs zit er subsidie op het roetfilter. Echter de wegenbelasting is net zo hoog als zonder roetfilter. (is voor een Vectra C ongeveer 115 Euro per maand !!!!!!)

Ja je moet wat over hebben voor het milieu :wub

[rquote=1904138&tid=142643&author=Blackwidow]Bah, ik heb ook een DPF op m'n Vectra 150pk. Had ik het geweten bij aankoop, ik had em niet gekocht!! Werd me niet duidelijk verteld dat er een roetfilter opzit.

Het is hoger verbruik, risico op grote kost is hoog EN ik heb zelfs geen belastingsvoordeel!! (België)[/rquote]

Wij in Nederland hebben ook geen belastingvoordeel. Alleen bij de nieuwe aankoopprijs zit er subsidie op het roetfilter. Echter de wegenbelasting is net zo hoog als zonder roetfilter. (is voor een Vectra C ongeveer 115 Euro per maand !!!!!!)

Ja je moet wat over hebben voor het milieu :wub

[rquote=1904314&tid=142643&author=jraaf]Bij mijn weten (info van de VOD) is de Z1.9DTH niet geleverd zonder DPF. De DTH/L soms nog wel....Welk belastingvoordeel hebben jullie het over? Hier in NL word je gewoon gestraft vanwege het feit dat je een diesel rijdt:mad:

Safe driving Jurgen[/rquote]

Hij komt zelden boven de 3000 rpm uit. Veel snelweg, 125 in de 6 is net geen 2500 rpm.

Zal hem eens wat meer op zijn donder geven.

1x per tankbeurt is 1x per 900 - 950 km.

[rquote=1904314&tid=142643&author=jraaf]Bij mijn weten (info van de VOD) is de Z1.9DTH niet geleverd zonder DPF. De DTH/L soms nog wel....Welk belastingvoordeel hebben jullie het over? Hier in NL word je gewoon gestraft vanwege het feit dat je een diesel rijdt:mad:

Hij komt zelden boven de 3000 rpm uit. Veel snelweg, 125 in de 6 is net geen 2500 rpm.

Zal hem eens wat meer op zijn donder geven.

1x per tankbeurt is 1x per 900 - 950 km.

Weer een reden om de vrekkige opel dealer te mijden.

Mijne is toch echt een CDTH (110kw) zonder DPF, en gewoon origineel nederlands.

Weer een reden om de vrekkige opel dealer te mijden.

Mijne is toch echt een CDTH (110kw) zonder DPF, en gewoon origineel nederlands.

Terug
Naar boven