• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Reikwijdte probleem

Kortgeleden heb ik de CD30mp3 met GID uit mijn Astra H 2004 vervangen door een DVD90 CID. De DVD90 set hoefde niet uit- en ingeleerd te worden, omdat het een set is en gewoon werkt.

Nu ben ik op het volgende probleem gekomen:
Toen ik het apparaat net had ingebouwd had ik nagenoeg een volle tank, maar gaf het enkel 350 km reikwijdte/actieradius/bereik aan. Nu staat de teller ervan op 0 km en bij opnieuw tanken (van een halve tank) gebeurt er niks. Het blijft steeds op 0 km hangen. Wat is er aan de hand? Dient dit nageprogrammeerd te worden? Aangezien ik de codes van de DVD90 en CID niet nodig had, heb ik die ook niet. Is dit vereist?

Rijkwijdte kloppen toch nooit bij een volle tank, maar er zit verschil in waar hij uit komt, als het bijvoorbeeld een diesel is en hij gaat in een benzine auto dan klopt er helemaal geen bal meer van, maar dan nog zou hij volgens mij iets aan moeten geven.

CID – Colour info Display

Fuel tank sensor Software Freeze Attribute 1 Code Index
Not Relevant before 20.04.2004 Without BC 001
Not Relevant before 20.04.2004 With BC 002
Linear Resistance after 23.09.2004 Without BC 006
Linear Resistance after 23.09.2004 With BC 007
Linear Voltage Type B N/A Without BC 008
Linear Voltage Type B N/A With BC 009

Terug
Naar boven