• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen !

Jazeker ! Al aardig wat uurtje er in gestopt, vandaag ff wat lood besteld voor het vertinnen van het carosserie. Aangezien je het liest zo min mogelijk met plamuur wilt werken.

Eerst alle roestige delen er af boren

cimg0864.jpg

cimg0882g.jpg

cimg0883h.jpg

Tunnel aanpassen voor de nieuwe versnellingsbak.

cimg0866.jpg

De auto moet ook gestraald worden, maar aangezien ik slechte ervaring heb met gewoon stralen eens iets nieuws uitgeprobeerd, namelijk droogijsstralen

cimg0870k.jpg

Demo

cimg0873.jpg

cimg0879o.jpg

Kit, olie, bitumen alles vliegt er met gemak vanaf met een ronde nozzle, met een platte nozzle gaat de lak er ook nog af.

cimg0875.jpg

Aantal delen zijn niet meer verkrijgbaar, daarom maar zelf maken

cimg0887.jpg

cimg0890i.jpg

Paravan los geboord,

cimg0891.jpg

Bladeren van 47 kaar oud

cimg0893.jpg

Ik maak nooit grappen, als je ooit eens leest dat ik een isotov straalmotor in een corsa ga inbouwen kun je me maar beter serieus nemen !! :vertag

Niels die firma vd droogijs straler heeft die misschien ook een droogijs stofzuiger??

Droogijstralen is tof:thumbup

Ja ik ben wel bij de bakker geweest, wel elke dag vers brood halen natuurlijk:D

@ Geert

Nee helaas alleen een straler

@ Van het ende

Enige rommel die je hebt is wat je er af straalt, eigenlijk zou je een combinatie van beide moeten doen want als iets echt roestig is dan straal je het niet helemaal schoon. Maar met walnootschalen straal je bijvoorbeeld weer geen kit en olie van je chassis.

Volgende week krijg ik ook mn nieuw vertinnings lood binnen en mn krimp en strek machine.

Erg leuk project!!

Laat hem echt een andere kleur nemen als zwart MAT. Ik spreek uit ervaring!!!

Je kan het niet goed wassen (laat bij iedere wasbeurt kleine kalkrestjes achter), bijen en vogels vinden het een schitterende kleur op op te poepen en gaat er bijna niet af, Kleine krasjes kun je niet weg poetsen. Sterker nog je kunt heel de auto niet poetsen.

Het is bijzonder moeilijk om goed te spuiten daar de materingsstof erg snel naar beneden zakt in de spuitbeker, je spuiter moet continu de beker schudden, beste is met een paar moeren in de beker om het goed geroerd te houden (hij krijgt echt een lamme arm). Meng ook eerst alle verf in 1 grote beker en die moet ook goed geroerd blijven, anders heb je erg snel een verschil in matheid. Daarbij alles in de juiste positie spuiten, net als het op de auto zit.

Mat lijkt makkelijk maar het is nog moeilijker als een flipflapflop lak....

En het ergste bij Matte lakken is dat mensen er met hun vingers niet vanaf kunnen blijven als je hem ergens neerzet!!!!!

Het blijft er super gaaf uitzien maar het is eigenlijk niet te onderhouden......

Ik heb mijn les geleerd en ga nu voor een andere normale lak.

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Beheers je die techniek van vertinnen?

Is wel moeilijk dat klopt maar ik denk dat Niels dat wel kan.:thumbup

Volgens mij kan hij op de Rekord aardig oefenen...:D

Is echt een vaka apart, vertinnen. Wel de beste manier om het te doen overigens. Een pot plamuur is veeel makkelijker en wordt dus helaas ook veel sneller gebruikt.:(

origineel gepost door rallyastra

Ja ik ben wel bij de bakker geweest, wel elke dag vers brood halen natuurlijk:D

Dacht idd al je astra te herkennen, ik was met de `daily` Corsa B!

origineel gepost door geert666

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Beheers je die techniek van vertinnen?

Is wel moeilijk dat klopt maar ik denk dat Niels dat wel kan.:thumbup

Is zeker moeilijk, ik kan het niet. Maar was benieuwd of Niels die techniek beheerst, of het gewoon gaat proberen.

Dit gaat mijn vertinnings ontmaagding worden :jerry Overal moet een eerste keer voor zijn, maar als je ergens goed in wil worden moet je het gewoon proberen !

Krimper en strek apparaat

cimg0904e.jpg

cimg0903.jpg

cimg0902.jpg

Terug
Naar boven