• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen !

Net vast een inzetdeel gemaakt in een loos half uurtje,

cimg0907b.jpg

cimg0908.jpg

cimg0909.jpg

is echt een heeeeeel mooi apparaatje, als je bodywerk gaat doen is het een must om te hebben, net als een zet/pons tang :thumbup

Persoonlijk vind ik dat je plaatwerk zoveel mogelijk stomp op elkaar moet lassen. Op die manier is de kans het kleinst dat er roest gaat vormen tussen tussen de twee plaatdelen.

Krimptang is ideaal bij het maken van raamgoten e.d. scheelt heel veel tijd en ziet er gewoon veel netter uit.

Nadeel is dat het plaatwerk VEEL slapper word, je moet namelijk de lasnaad afslijpen waardoor het polaatwerk toch altijd al dunner wordt. Bij plaatwerk van 0.8 heb je dat liever niet, zeker niet als het dragende delen zijn. Plaatwerk verzetten is ook beter in de stevigheid omdat de vormen en randen het deel opzich al meer kracht geven.

Het spijt me dat ik het zeg maar giuliettaevo heeft toch echt gelijk.

Verzet maken is leuk en makkelijk maar zeer zeker niet beter,en roestgevoeliger.

Dat het dunner word bij het afslijpen is onzin als jij de boel netjes afslijpt en niet als een banaan getrokke heb dan is het net zo dik als de gelaste plaat.

Gewoon eerst je plaatdeel maken,op het andere deel leggen/klemmen en dubbel doorslijpen met een 1mm schijfje/zaagje.

Dan heb je een mooi naadje van 1mm die perfect is om te lassen.

En probeer hoeken rond te houden en niet haaks(de lasnaad bedoel ik)dit trekt minder.

verder succes ermee,je bent goed opweg!

Elk restauratiebedrijf dat ik ken last stomp tegen elkaar... zo slecht zal het niet zijn.:hmmz

dragende delen zijn meestal wel dikker als 0,8mm.

Tis echt niet mijn eerste auto die ik restaureer. Achterstermen las ik wel stomp op elkaar, maar voor deze dragende delen heb ik er voor gekozen om het te verzetten. Goed na behandelen is net zo belangrijk ! Maar toch bedank voor het mee denken.

origineel gepost door rallyastra

Net vast een inzetdeel gemaakt in een loos half uurtje,

He Niels, sinds wanneer heb jij loze half uurtjes? :P

Als ik de diverse fora's afloop ben je altijd wel ergend mee bezig.

(hoe staat het eigenlijk met je Astra GSI RWD project??).

Verder goed bezig.

De draagarmen van mij GSI vervang ik deze zomer (had ik je al over gemaild een week of wat terug)

ziet er mooi uit man dit zijn echt van die auto's die gewoon mooi blijven als ze klaar zijn beter dan die nieuwe modellen van tegenwoordig

Update!!

Stralen hadden sommige mensen al gezien in mn andere topic, maar voor de vorm alles maar even in een topic houden.

Voor

cimg1045e.jpg

Na

cimg1055p.jpg

cimg1056t.jpg

Voor

cimg1048y.jpg

Na

cimg1050.jpg

Bodem

cimg1064y.jpg

Als eerst moet de motor pas gemaakt worden, er komt een 2.0 CIH in.

Motorsteunen en nieuwe rubbertjes.

afb0044.jpg

afb0045.jpg

Nieuwe bak steun gemaakt.

afb0046.jpg

Van 2 cardan assen 1 gemaakt, moet alleen nog ff een koppelbus tussen en dan kan hij afgelast worden en gebalanceerd.

afb0049.jpg

Nieuwe tunnel

afb0052.jpg

afb0054.jpg

afb0053.jpg

Verder moest er een aluminium brandstoftank in komen, maar omdat de originele tank vanaf buiten de auto zichtbaar is heb ik de tank gehalveerd. Zo lijkt het van buiten toch nog origineel.

afb0035.jpg

afb0036.jpg

afb0037.jpg

Dat was het weer even voor nu, morgen nog ff verder klussen denk ik. Eerst de tunnel even af en dan kan de motor er uit en kan ik beginnen aan de overige onderdelen.

Terug
Naar boven