• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord C Sedan

in die mercedes veren moet je zoiezo de slijptol zetten omdat het anders te lang is.

Op internet worden die veren nog veel te koop aan geboden. Maar nou vraag ik me af of die achterveren dan ook voorop te gebruiken zijn. Dat was mijn vraag, alleen ik typte het wat krom..

@Fearless wrote:in die mercedes veren moet je zoiezo de slijptol zetten omdat het anders te lang is.

Op internet worden die veren nog veel te koop aan geboden. Maar nou vraag ik me af of die achterveren dan ook voorop te gebruiken zijn. Dat was mijn vraag, alleen ik typte het wat krom..

hmm , wel als ze veel langer zijn heeft men idee geen belang , want ik had verlagingsveren voor een w123 gevonden , maar als ze dan toch veel langer zijn als die vn een C heeft dit geen nut :D

Dat van die achterveren voorop gebruiken kan ik spijtig genoeg niet zeggen of dat gaat.. mss dat iemand anders dit wel weet ?

@Fearless wrote:in die mercedes veren moet je zoiezo de slijptol zetten omdat het anders te lang is.

hmm , wel als ze veel langer zijn heeft men idee geen belang , want ik had verlagingsveren voor een w123 gevonden , maar als ze dan toch veel langer zijn als die vn een C heeft dit geen nut :D

Dat van die achterveren voorop gebruiken kan ik spijtig genoeg niet zeggen of dat gaat.. mss dat iemand anders dit wel weet ?

wel , ondertussen is er niet enorm veel meer gebeurd aan de rekord. Hij staat nu klaar om zijn hart eruit te takelen. Verder nog is er een kameraad van mij mee komen knutselen maar dan aan zijn eigen wagen , een bmw e30. Daarnaast hebben we eerst het knutselhok degelijk opgekuist , nog wat materiaal aangeschaft en leuke stellingen weggezet om al de stukken op te leggen terwijl we bezig zijn :thumb

volgende week de motor en de bak eruit :D

Hier even wat foto's van hoe het er nu bij staat.

20120721164841.jpg

20120721164759.jpg

20120721164736.jpg

20120721165406.jpg

Hopelijk kan ik jullie volgende week ook nog wat voorzien van verse foto's

Grtz

wel , ondertussen is er niet enorm veel meer gebeurd aan de rekord. Hij staat nu klaar om zijn hart eruit te takelen. Verder nog is er een kameraad van mij mee komen knutselen maar dan aan zijn eigen wagen , een bmw e30. Daarnaast hebben we eerst het knutselhok degelijk opgekuist , nog wat materiaal aangeschaft en leuke stellingen weggezet om al de stukken op te leggen terwijl we bezig zijn :thumb

volgende week de motor en de bak eruit :D

Hier even wat foto's van hoe het er nu bij staat.

20120721164841.jpg

20120721164759.jpg

20120721164736.jpg

20120721165406.jpg

Hopelijk kan ik jullie volgende week ook nog wat voorzien van verse foto's

Grtz

heej twanni, even over de verlaging van je record.

is dit laag genoeg voor je ???

Foto-XEWNQXNA.jpg

bij deze wagen gaat de verlaging eronderuit..... misschien iets voor jou??

groeten johan

heej twanni, even over de verlaging van je record.

is dit laag genoeg voor je ???

Foto-XEWNQXNA.jpg

bij deze wagen gaat de verlaging eronderuit..... misschien iets voor jou??

groeten johan

Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.

Moest vervangers hebben, veer afgebroeken...

Zat LPG en geluidsset achterin, redelijk zwaar achter dus. W123 veren(achterkant) op de kop weten te tikken.

Deze veren zijn een stuk zwaarder qua uitvoering daarom moest ik, ondanks grotere gewicht achter, flink inkorten.

totaal iets van 3x een stuk afgeslepen hehehehe.

Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.

Zat LPG en geluidsset achterin, redelijk zwaar achter dus. W123 veren(achterkant) op de kop weten te tikken.

Deze veren zijn een stuk zwaarder qua uitvoering daarom moest ik, ondanks grotere gewicht achter, flink inkorten.

@cooperdude wrote:Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.

ja die veren van een w123 zouden idd een stuk straffer zijn als die vn een rekord c. maar als ik het goed kan lezen kan je alleen de achterste veren gebruiken van een 123. maar dan zou ik ook nog wel iets aan de voorkant moeten doen...

Hier in België is de autokeuring op dat gebied ook een stuk strenger dan in nederland, dus met afgeslepen veren kom je hier echt niet de keuring door denk ik dan.. Was al aan het denken om een keer de originele veren mee te nemen naar een bedrijf die veren op maat maken en gewoon zeggen dat ik zulke veren moet hebben maar dan een stuk korter

@cooperdude wrote:Nog even over de W123-veren, die had ik onder mijn blauwe C-rekord zitten.

ja die veren van een w123 zouden idd een stuk straffer zijn als die vn een rekord c. maar als ik het goed kan lezen kan je alleen de achterste veren gebruiken van een 123. maar dan zou ik ook nog wel iets aan de voorkant moeten doen...

Hier in België is de autokeuring op dat gebied ook een stuk strenger dan in nederland, dus met afgeslepen veren kom je hier echt niet de keuring door denk ik dan.. Was al aan het denken om een keer de originele veren mee te nemen naar een bedrijf die veren op maat maken en gewoon zeggen dat ik zulke veren moet hebben maar dan een stuk korter

En hoe had je dat ook alweer gedaan met de mijne?

Je had hem eerst een stuk lager op een oude foto...toen had je m weer iets hoger gezet.

Bij mij mag die straks weer straatschrapen, maar dan wel ook met lpg en geluidsinstall.

En hoe had je dat ook alweer gedaan met de mijne?

Je had hem eerst een stuk lager op een oude foto...toen had je m weer iets hoger gezet.

Bij mij mag die straks weer straatschrapen, maar dan wel ook met lpg en geluidsinstall.

eeeeuhm, even denken...

Volgensmij had ik daar 'gewone' C-rekord veren onder gedaan als vervanging omdat er 1'tje afgebroken was.

Kan zijn dat ie toen niet helemaal zo laag was als eerst, maar zoals je m gekjocht hebt was het nog te doen over de drempels e.d.

eeeeuhm, even denken...

Volgensmij had ik daar 'gewone' C-rekord veren onder gedaan als vervanging omdat er 1'tje afgebroken was.

Kan zijn dat ie toen niet helemaal zo laag was als eerst, maar zoals je m gekjocht hebt was het nog te doen over de drempels e.d.

Terug
Naar boven