• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord D opbouwen

Black_Commo

Post weinig
Hoi allemaal,

Ik ben al een paar jaar niet meer actief geweest op het forum hier. Ik ben een jaar of 6 geleden begonnen met de restauratie van mijn Rekord D coupé. Toen ik eenmaal begon was er al gauw geen houden meer aand. De auto bleek nog veel slechter te zijn dan ik dacht. Er zijn zelfs aan beide kanten nieuwe a-stijlen ingelast. Maar goed na ruim 2 jaar slijpen en lassen was ie klaar om strak te maken en te spuiten. Dat is ook gebeurt, maar daarna heeft ie lang stil gestaan voor ik echt begonnen ben met de opbouw. De assen zitten er onder en de motor zit er ook in. Dat is ongeveer het punt waar ik nu ben. Opbouwen is soms ook niet eenvoudig omdat de auto verre van origineel is. Er zit een c30ne blok in met een getrag 245 en hij loopt op LPG. Verder zitten er assen onder van een Commodore gse met 5 gaat velgen en schijfremmen voor en achter.

Er zijn een paar punten waar ik op vast loop en waar ik graag jullie advies zou horen.

- er zat een oliekoeler ingebouwd. Aangezien ik er toch niet mee ga racen vroeg ik met af of ik deze met de opbouw weg kan laten? Als dit kan is het dan gewoon een kwestie van de boutgaten voor de olieslangen boven het oliefilter afsluiten met 2 boutjes of blokkeer ik dan de oliestroom?

- ik had de versnellingsbak al gemonteerd maar toen ik een tijd geleden de koppelingskabel wilde monteren merkte ik dat het heveltje lam was. Heb net de bak met veel moeite weer gedemonteerd maar kan aan de kant van de bak niet zo gauw iets zien dat mis is. Iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

Er volgen binnenkort vast nog wel meer vragen.

Groeten David

Edit: een foto van hoe die er nu bij staat

36o1tb1grxwfag35jsg2c6izrtwm5zjy.jpg

Terug
Naar boven