• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rekord E 2.4 ombouw

We zijn bezig een rekord op te knappen, echter de motor loopt niet helemaal lekker. Omdat we nog een 2.4 CIH hebben liggen, met bijpassende 5-bak, was het ons idee om deze hier in te bouwen.

Kunnen we dit zo omzetten, en past alles dan? Dan zit ik met name dat er genoeg ruimte voor de versnellingsbak is, en dat

het weer gaat passen op de originele aandrijfas.

Tevens weet ik uit ervaring van mijn kadett ombouw dat de benzinetank ook een probleem op gaat leveren, omdat we van carburateur naar injectie gaan.

Als iemand ideeen heeft, of een topic weet of heeft waar hier iets over wordt omschreven, alle hulp is welkom.

normaal zou dat geen problemen mogen geven

want rekord e is met 2.4 uitgekomen

en voor benzinetank deze is ook verkrijgbaar met retour ( dus voor injectie ) denk m&m dronten deze heeft stuur maar mail indien hij niet op zijn site staat

ik ga ook nog een 2.2 met 5 bak in een rekord e1 plaatsen wanneer weet ik nog niet eerst monza rijklaar maken

daarmee dat ik deze info weet

grtz

normaal zou dat geen problemen mogen geven

want rekord e is met 2.4 uitgekomen

en voor benzinetank deze is ook verkrijgbaar met retour ( dus voor injectie ) denk m&m dronten deze heeft stuur maar mail indien hij niet op zijn site staat

ik ga ook nog een 2.2 met 5 bak in een rekord e1 plaatsen wanneer weet ik nog niet eerst monza rijklaar maken

daarmee dat ik deze info weet

grtz

2.4 past er zonder problemen in. je moet idd even een injectietank plaatsen.

ook naar mijn weten is de rekord niet geleverd met een 2.4.

ik weet niet of je een e1 of een e2 hebt? maar als je een e1 hebt dan kan ik wel foto's voor je maken als je zie nodig hebt, ik rij zelf namelijk in een e1 met een 2.4 :D

greetss

2.4 past er zonder problemen in. je moet idd even een injectietank plaatsen.

ook naar mijn weten is de rekord niet geleverd met een 2.4.

ik weet niet of je een e1 of een e2 hebt? maar als je een e1 hebt dan kan ik wel foto's voor je maken als je zie nodig hebt, ik rij zelf namelijk in een e1 met een 2.4 :D

greetss

Bij een E2 zit er al een (afgedopte) retour op de tank.

Verder gaat het idd probleem loos passen.

Mocht je nog een aandrijfas zoeken voor 5 bak, dan kan ik je daar wel mee helpen.

Heb er nog 1 liggen.

Bij een E2 zit er al een (afgedopte) retour op de tank.

Verder gaat het idd probleem loos passen.

Mocht je nog een aandrijfas zoeken voor 5 bak, dan kan ik je daar wel mee helpen.

Heb er nog 1 liggen.

oke, ik zal deze week eerst de motor afbouwen. Hij zou eerst op carburateurs in een c-kadett worden gezet, maar krijgt nu dus een andere bestemming. De 2.0 die we eruit halen komt nu dus op carbs. in de kadett.

Dank voor de reacties, en ik houd jullie op de hoogte.

oke, ik zal deze week eerst de motor afbouwen. Hij zou eerst op carburateurs in een c-kadett worden gezet, maar krijgt nu dus een andere bestemming. De 2.0 die we eruit halen komt nu dus op carbs. in de kadett.

Dank voor de reacties, en ik houd jullie op de hoogte.

[rquote=1861639&tid=142045&author=HAICO]juust ,2.4 is omega en frontera ;)

je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen![/rquote]

Nu weet ik dat de caravan uitvoering van de commodore C, rekord E, en omega A alle dezelfde tank hebben.

Weet alleen niet of dat met de sedan ook zo geldt?!?

ja hoor de commodore C is een rekord met senator neus(vanaf de voorruit)

ik heb laatst nog een trekhaak van een rekord E1 onder een C commodore gemonteerd;)

[rquote=1861639&tid=142045&author=HAICO]juust ,2.4 is omega en frontera ;)

je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen![/rquote]

Nu weet ik dat de caravan uitvoering van de commodore C, rekord E, en omega A alle dezelfde tank hebben.

Weet alleen niet of dat met de sedan ook zo geldt?!?

ja hoor de commodore C is een rekord met senator neus(vanaf de voorruit)

ik heb laatst nog een trekhaak van een rekord E1 onder een C commodore gemonteerd;)

Terug
Naar boven