• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rekord E2 station 3.0 24v ombouw

Sebbe GSI

Post vaak
Hallo we gaat over een tijd een rekord station ombouwen tot 3.0 24v.

Nu had ik een vraagje.

We willen de vooras van een omega a station 24v gebruiken met 5x110.

Maar nu is de vraag welke achteras kunnen we het beste gebruiken?? liefs hebben we een as die in de buurt komt van 5x110 zodat we als het nodig is spring bouten kunnen gebruiken.

Groeten bas

Ow ff een paar dingen:

Een Sennie B heeft een bredere sporing dacht ik dacht dat de wielen een cm of 10/20 meer naar buiten staan.

Dan komt het feit dat alle auto,s van Opel onafhankelijke waren achter in 5x110 en een Rekord E heeft een starre as..

Dus ik denk dat je je veel werk op de nek gaat halen zonder 1 echt voordeel te behalen..

Ow ff een paar dingen:

Een Sennie B heeft een bredere sporing dacht ik dacht dat de wielen een cm of 10/20 meer naar buiten staan.

Dan komt het feit dat alle auto,s van Opel onafhankelijke waren achter in 5x110 en een Rekord E heeft een starre as..

Dus ik denk dat je je veel werk op de nek gaat halen zonder 1 echt voordeel te behalen..

mee eens, kun je beter eeb voortrein van senator a pakken, eventueel, incl een commo c achteras, en dan, naar 5x120, als dat 5 gaats moet worden

heb beide wel over eventueel

mee eens, kun je beter eeb voortrein van senator a pakken, eventueel, incl een commo c achteras, en dan, naar 5x120, als dat 5 gaats moet worden

heb beide wel over eventueel

@GSE wrote:Ow ff een paar dingen:

As komt niet van een sennie b maar omega a station heb het nagemeten en is het zelfde als nu onder de rekord zit kwa maten we willen graag de omega as gebruiken omdat die 5x110 is daar hebben we een paar mooie velgen voor anders moeten we weer een stel nieuwe halen en remen en zo is ook gelijk goed.

Mag ook wel een ander soort as zijn als het maar een beetje pas te maken is.

Groeten bas

@GSE wrote:Ow ff een paar dingen:

As komt niet van een sennie b maar omega a station heb het nagemeten en is het zelfde als nu onder de rekord zit kwa maten we willen graag de omega as gebruiken omdat die 5x110 is daar hebben we een paar mooie velgen voor anders moeten we weer een stel nieuwe halen en remen en zo is ook gelijk goed.

Mag ook wel een ander soort as zijn als het maar een beetje pas te maken is.

Groeten bas

en die as van de omega past wel zo 1 2 3 ???

denk dat je " goedkoper" uit bent om wat leuke velgjes te halen in de maat 5x120

maar evengoed... succes met de pleur werk :thumb

deel wel even je vorderingen en ervaring in je project hiero :thumbup

en die as van de omega past wel zo 1 2 3 ???

denk dat je " goedkoper" uit bent om wat leuke velgjes te halen in de maat 5x120

maar evengoed... succes met de pleur werk :thumb

deel wel even je vorderingen en ervaring in je project hiero :thumbup

omega is onafhankelijk als ik het goed heb, en rekord is star, dus dat gaat echt niet 123 passen, zal je waarschijnlijk zelfs je bodem helemaal moeten aanpassen

maar zoals Ghanz al verteld, veel plezier, en laat de vorderingen maar via foto's hier zien

omega is onafhankelijk als ik het goed heb, en rekord is star, dus dat gaat echt niet 123 passen, zal je waarschijnlijk zelfs je bodem helemaal moeten aanpassen

maar zoals Ghanz al verteld, veel plezier, en laat de vorderingen maar via foto's hier zien

Jip Ommie A is onafhankelijk,je zult de hele bodemplaat inclusief ophanging van de Omega in de rekord moeten lassen.....

Je kun je beter een paar dagen gaan werken en je dat geld aan velgen uitgeven als een paar dagen met die ombouw bezig zijn...Teminste dat is mijn idee..

Jip Ommie A is onafhankelijk,je zult de hele bodemplaat inclusief ophanging van de Omega in de rekord moeten lassen.....

Je kun je beter een paar dagen gaan werken en je dat geld aan velgen uitgeven als een paar dagen met die ombouw bezig zijn...Teminste dat is mijn idee..

en 5x120 velgen zijn er meer dan genoeg, dus meestal ook wel voor normaal geld gebruikt te koop, of anders adapters kopen, van 5x120, naar 5x110 , 4x100 naar 5x110 gaat denk ik niet., is veel sneller, en goedkoper

en 5x120 velgen zijn er meer dan genoeg, dus meestal ook wel voor normaal geld gebruikt te koop, of anders adapters kopen, van 5x120, naar 5x110 , 4x100 naar 5x110 gaat denk ik niet., is veel sneller, en goedkoper

jullie lezen niet helemaal goed staat VOORAS omega niet de achter as daar was ik ook al uit dat dat niet gaat passen dat is te veel werk is mijn vraag was welke achter as kan ik het beste gebruiken in de buurt van 5x110 dus volvo of een ander merk als opel die assen niet heeft met 5x110.

Groeten bas

jullie lezen niet helemaal goed staat VOORAS omega niet de achter as daar was ik ook al uit dat dat niet gaat passen dat is te veel werk is mijn vraag was welke achter as kan ik het beste gebruiken in de buurt van 5x110 dus volvo of een ander merk als opel die assen niet heeft met 5x110.

Groeten bas

Ben jij serieus of niet??????

Achteras 4x100 wil je vervangen door een starre as van 5x110 omdat een paar velgen te duur zijn voor je zijn..

Wel wil je een as kopen in 5x110 een dag of wat liggen lassen slijpen meten enz vervolgens laat je een cardan op maat maken,en dan denk je dat je goedkoper klaar bent als een paar velgjes????????

Ben je bang dat je die Rekord as naar de klote krijgt of wat?

Dan zul je toch gek moeten doen met een 24V zo fantastisch zijn die motors nou ook weer niet denk niet dat je zo,n achteras 1/2/3 kapot hebt

Terug
Naar boven