Hey iedereen,
ik heb me vorige week een Opel Rekord E2 uit 1985 met 18S motor aangeschaft.
Ik weet dat jullie gek zijn op :kewlpics , dus bij deze:
Zoals jullie kunnen zien is er wel wat opknapwerk aan, maar t is dan ook een projectje
.
Ik hoop hier mijn vragen te kunnen bundelen, ga ook een vraagbaak aanschaffen om m helemaal onder de knie te krijgen.
Meteen al een vraagje:
Bij koud starten draait hij eerst wat brak, en schudt hij wat. Na wat spelen met t gas schiet hij de toeren in (choke) en draait hij mooi.
Daarna nog wat spelen met t gas en na een tijdje zakken de toeren naar stationair en draait hij mooi.
Maar, op stationair toerental heeft hij last om te volgen als ik te snel gas geef. Traag gas geven loopt hij mooi mee op in toeren, maar snel gas geven lijkt hij te willen uitvallen.
Ook blijft hij na t stilleggen nog heel ff doorlopen.
Ik hoorde al volgende zaken van mensen:
- acceleratiepompje carbu (of gewoon carbu algemeen) schoonmaken
- ontsteking controleren/afstellen
- vacuumslangetjes nalopen
Nog ideeën wat ik kan doen, en hoe ik t moet doen?
Voor de duidelijkheid, ik ben ermee naar huis gereden en op zich loopt hij zeker niet slecht, het is enkel wat ik boven beschrijf dat ik graag verholpen zou hebben.
Hij heeft ook wel lang stilgestaan, ben sowieso van plan alle filters, olie, bougies, distributie, waterpomp etc etc te vervangen.
Alvast dank!
Chris
ik heb me vorige week een Opel Rekord E2 uit 1985 met 18S motor aangeschaft.
Ik weet dat jullie gek zijn op :kewlpics , dus bij deze:
Zoals jullie kunnen zien is er wel wat opknapwerk aan, maar t is dan ook een projectje
Ik hoop hier mijn vragen te kunnen bundelen, ga ook een vraagbaak aanschaffen om m helemaal onder de knie te krijgen.
Meteen al een vraagje:
Bij koud starten draait hij eerst wat brak, en schudt hij wat. Na wat spelen met t gas schiet hij de toeren in (choke) en draait hij mooi.
Daarna nog wat spelen met t gas en na een tijdje zakken de toeren naar stationair en draait hij mooi.
Maar, op stationair toerental heeft hij last om te volgen als ik te snel gas geef. Traag gas geven loopt hij mooi mee op in toeren, maar snel gas geven lijkt hij te willen uitvallen.
Ook blijft hij na t stilleggen nog heel ff doorlopen.
Ik hoorde al volgende zaken van mensen:
- acceleratiepompje carbu (of gewoon carbu algemeen) schoonmaken
- ontsteking controleren/afstellen
- vacuumslangetjes nalopen
Nog ideeën wat ik kan doen, en hoe ik t moet doen?
Voor de duidelijkheid, ik ben ermee naar huis gereden en op zich loopt hij zeker niet slecht, het is enkel wat ik boven beschrijf dat ik graag verholpen zou hebben.
Hij heeft ook wel lang stilgestaan, ben sowieso van plan alle filters, olie, bougies, distributie, waterpomp etc etc te vervangen.
Alvast dank!
Chris