• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rem druk weg APK goedgekeurd

gertjuh1968

Post veel
afgelopen zaterdag hebben wij een auto opgehaald voor onze zoon. de auto is 2 a 3 weken terug goedgekeurd.

gisteravond kwam mijn zoon thuis de remmen zijn niet goed.

als de rem in trapt onder het rijden dan voelt het als en spons aan en je drukt langzaam het rempedaal verder weg.

ff naar de remvloeistof kijken, ik schrok me dood zo zwart als de nacht. dus er zit water bij in.

ik ben dan wel (nog niet) geen APK keurmeester, maar ik heb wel alle dagen met APK keuringen te maken.

wie kan ons verder helpen over hoe en wat er nu moet gebeuren

ik zit er overna te om de RDW hier over in te lichten.

want remmerij is een hoofdzaak bij een APK keuring.

Grt Gert

ik dacht dat de kwaliteit van de remvloeistof, geen afkeur punt is, als de remwerking maar de minimale vertraging heeft, en een nieuwe apk, zegt ook niets over het echte onderhoud niveau van een auto, is echt minimaal.

en wie weet wat er tussen de keuring en zaterdag met deze is gebeurd.

er zijn mensen die alle delen die vervangen moeten worden bij de apk, later weer terug wisselen, om de kosten maar zo laag mogelijk te houden.

maar dat het niet goed voelt, tja dat kan ik me voorstellen

ik dacht dat de kwaliteit van de remvloeistof, geen afkeur punt is, als de remwerking maar de minimale vertraging heeft, en een nieuwe apk, zegt ook niets over het echte onderhoud niveau van een auto, is echt minimaal.

en wie weet wat er tussen de keuring en zaterdag met deze is gebeurd.

er zijn mensen die alle delen die vervangen moeten worden bij de apk, later weer terug wisselen, om de kosten maar zo laag mogelijk te houden.

maar dat het niet goed voelt, tja dat kan ik me voorstellen

apk is een moment opname, als hij op het moment dat hij gekeurd wordt goed is dan is hij gewoon goedkeur.

het enigste wat er wordt gecontroleerd van remvloeistof bij de apk is of het op niveau is.

voor de rest ligt de veranwoordelijkheid bij jou gewoon je remvloeistof om de 2 jaar verversen.

apk is een moment opname, als hij op het moment dat hij gekeurd wordt goed is dan is hij gewoon goedkeur.

het enigste wat er wordt gecontroleerd van remvloeistof bij de apk is of het op niveau is.

voor de rest ligt de veranwoordelijkheid bij jou gewoon je remvloeistof om de 2 jaar verversen.

Als ze uberhaupt naar de remvloeistof hebben gekeken. want als de remvloeistof bij de APK zwart is, dan mag een keurmeester de auto niet goedkeuren (lijkt mij). want dan weet hij ook dat er water bij de remvloeistof in zit.

niet dat ik jullie er op aanval, maar ik rij 9 jaar in m,n astratje van 1955 en ik heb nog nooit remvloeistof vervangen, de kleur is nog steeds mooi geel.

en niemand maakt mij wijs dat binnen twee weken de remvloeistof van kleur kan veranderen naar zwart.

dit heeft er al langer in gezetten.

in ieder geval bedankt voor de reaktie's

Als ze uberhaupt naar de remvloeistof hebben gekeken. want als de remvloeistof bij de APK zwart is, dan mag een keurmeester de auto niet goedkeuren (lijkt mij). want dan weet hij ook dat er water bij de remvloeistof in zit.

niet dat ik jullie er op aanval, maar ik rij 9 jaar in m,n astratje van 1955 en ik heb nog nooit remvloeistof vervangen, de kleur is nog steeds mooi geel.

en niemand maakt mij wijs dat binnen twee weken de remvloeistof van kleur kan veranderen naar zwart.

dit heeft er al langer in gezetten.

in ieder geval bedankt voor de reaktie's

wat een oude astra heb jij dan van 1955 haha :P

maar als je de rem vast houd zakt ie ook verder weg? dan heb je waarschijnlijk een lek remcilindertje of zo iets

uiteraad ligt het er ook aan waar je de auto heb laten keuren, de 1 doet heel makkelijk en de andere niet.

rem systeem is normaal een gesloten systeem, dus als jou rem pedaal weg zakt heb je ergens een lek denk ik, als je die gevonden hebt en gemaakt, dan eens weer kijken hoe hij remt

wat een oude astra heb jij dan van 1955 haha :P

maar als je de rem vast houd zakt ie ook verder weg? dan heb je waarschijnlijk een lek remcilindertje of zo iets

uiteraad ligt het er ook aan waar je de auto heb laten keuren, de 1 doet heel makkelijk en de andere niet.

rem systeem is normaal een gesloten systeem, dus als jou rem pedaal weg zakt heb je ergens een lek denk ik, als je die gevonden hebt en gemaakt, dan eens weer kijken hoe hij remt

whaahaah nog 4 weken dan heb ik hem niet meer:P,

nee er lekt nergens remvloeistof.

we doen er ff nieuwe remvloeistof op en dat kijken wat er gebeurd.

maar ja emmink is vandaag dicht........

whaahaah nog 4 weken dan heb ik hem niet meer:P,

nee er lekt nergens remvloeistof.

we doen er ff nieuwe remvloeistof op en dat kijken wat er gebeurd.

maar ja emmink is vandaag dicht........

het kan de bekrachtiger inlekken, issie lek maar dat zie je niet

los daarvan heb je weinig poot om op e staan, ls de wagen op de keurdatum in orde is bevonden issie op dat moment in orde, momentopname

het kan de bekrachtiger inlekken, issie lek maar dat zie je niet

los daarvan heb je weinig poot om op e staan, ls de wagen op de keurdatum in orde is bevonden issie op dat moment in orde, momentopname

wij hebben de remvloeistof vervangen, het plaatje zegt al genoeg.

wm155s.jpg

opgelost, de auto remt nu beter dan voor heen.

want als de remvloeistof bij de APK zwart is, dan mag een keurmeester de auto niet goedkeuren (lijkt mij)

Er staat nergens in het apk regelement dat de remvloeistof niet zwart mag zijn!!

Alleen over het niveau wordt gesproken.

want als de remvloeistof bij de APK zwart is, dan mag een keurmeester de auto niet goedkeuren (lijkt mij)

Er staat nergens in het apk regelement dat de remvloeistof niet zwart mag zijn!!

Alleen over het niveau wordt gesproken.

Zwarte remvloeistof is geen reden tot afkeur.

Er word tijdens de keuring alleen gekeken naar het remvloeistofniveau en naar de remwerking.

Is het niveau en de remwerking tijdens de keuring goed is er geen reden tot afkeur.

Zwarte remvloeistof is geen reden tot afkeur.

Er word tijdens de keuring alleen gekeken naar het remvloeistofniveau en naar de remwerking.

Is het niveau en de remwerking tijdens de keuring goed is er geen reden tot afkeur.

Dus, jullie zeggen eigenlijk dat als ik het potje afvul met water (kleur maakt niet uit blijkbaar) en netjes tot niveau, dan wordt dat goedgekeurd bij APK?

Vind ik raar persoonlijk.

Terug
Naar boven