• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rem linksvoor loopt aan astra g coupe

zou toch eerst ff revisie setje halen dan voordat je de zuiger eruittrekt want anders heb je later weer de kans dat die gaat lekken kun je weer aan het sleutelen gaan :jerry

maar scheelt weer dat de schijven nog goed zijn :thumb

Idd voor die 11 euro:)

Wel even uitkijken met zuiger eruithalen. met remmen komt deze met een rotgang uit de klauw geschoten.(als dit bij opel remzuiger ook zo werkt.)

btw als je hem op de krik hebt staan kan je wel checken of de zuiger voldoende terug komt.(hoef je ook niet rond te rijden)

Idd voor die 11 euro:)

Wel even uitkijken met zuiger eruithalen. met remmen komt deze met een rotgang uit de klauw geschoten.(als dit bij opel remzuiger ook zo werkt.)

btw als je hem op de krik hebt staan kan je wel checken of de zuiger voldoende terug komt.(hoef je ook niet rond te rijden)

wil morgen dus de remcilinder gangbaarmaken,reinigen.

Kan dit zonder meer uit elkaar gedrukt worden d.m.v. het rempedaal. en terugpersen met een lijmklem bijv.?

Of moet dit al draaiende teruggedrukt worden...?

na die tijd nog ontluchten (als je de zuiger eruit laat drukken lekt die ook olie neem ik aan.)

wil morgen dus de remcilinder gangbaarmaken,reinigen.

Kan dit zonder meer uit elkaar gedrukt worden d.m.v. het rempedaal. en terugpersen met een lijmklem bijv.?

Of moet dit al draaiende teruggedrukt worden...?

na die tijd nog ontluchten (als je de zuiger eruit laat drukken lekt die ook olie neem ik aan.)

Durf ik niet te zeggen heb geen ervaring met deze remmen.

Mischien een idee voor dat je de complete zuiger eruit haald even te checken of je deze met een waterpomp of lijmtang terug kan duwen.dan weet je het:)

ook het demonteren de lijmtang plaatsen en hem er dan rustig uit pompen.

Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk en zo zou ik het doen:)

Mischien iemand die hier al eens aan gewerkt heeft?

Durf ik niet te zeggen heb geen ervaring met deze remmen.

Mischien een idee voor dat je de complete zuiger eruit haald even te checken of je deze met een waterpomp of lijmtang terug kan duwen.dan weet je het:)

ook het demonteren de lijmtang plaatsen en hem er dan rustig uit pompen.

Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk en zo zou ik het doen:)

Mischien iemand die hier al eens aan gewerkt heeft?

voor kan je ze er zo uitdrukken met het pendaal dus rustig pompen dan komt de cillinder er uit .

na schoonmaken en het plaatsen van nieuwe ringen en gebruikmakende van de bij geleverde ???zuurvrije vasaline deze weer monteren denk om goed plaatsing van de bescherm hoes .

let ook op de 2 geleide pennen klauw dragers goed schoonmaken beetje koper slipvet of molycote er op ,en gaan met de boel

mocht je twijfelen over je remmen kijk is bij DA Solutions in Swifterbant 0321841203 daar kost een set nieuwe remschijven en blokken 4 gats 80€ en 5 gats 85€ en dat is ATE zelfde merk als je rem klauwen ,,vervang je dat dan ben je weer 40.000km verzekerd van goede remmen .

je vind deze ook via marktplaats en dan opel en remmen .

Bert

voor kan je ze er zo uitdrukken met het pendaal dus rustig pompen dan komt de cillinder er uit .

na schoonmaken en het plaatsen van nieuwe ringen en gebruikmakende van de bij geleverde ???zuurvrije vasaline deze weer monteren denk om goed plaatsing van de bescherm hoes .

let ook op de 2 geleide pennen klauw dragers goed schoonmaken beetje koper slipvet of molycote er op ,en gaan met de boel

mocht je twijfelen over je remmen kijk is bij DA Solutions in Swifterbant 0321841203 daar kost een set nieuwe remschijven en blokken 4 gats 80€ en 5 gats 85€ en dat is ATE zelfde merk als je rem klauwen ,,vervang je dat dan ben je weer 40.000km verzekerd van goede remmen .

je vind deze ook via marktplaats en dan opel en remmen .

Bert

zou het niet met het rempedaal doen want dan raak je al je olie kwijt :shock: ,zet gewoon voorzichtig een griptang op je flexibele remleiding en dan kun je de hele remklauw eraf halen,werkt ook iets prettiger en ontluchten moet je ook!!

zou het niet met het rempedaal doen want dan raak je al je olie kwijt :shock: ,zet gewoon voorzichtig een griptang op je flexibele remleiding en dan kun je de hele remklauw eraf halen,werkt ook iets prettiger en ontluchten moet je ook!!

zal ff uitleggen waarom trouwens ,als je het met het pendaal doet dan loopt ineens je systeem leeg en moet je later veel ontluchten,als je het op de manier doet van remleiding afknijpen dan is het minimaal :thumb

waar kom je vandaan??

zal ff uitleggen waarom trouwens ,als je het met het pendaal doet dan loopt ineens je systeem leeg en moet je later veel ontluchten,als je het op de manier doet van remleiding afknijpen dan is het minimaal :thumb

waar kom je vandaan??

zo kan het ook alleen weet ik niet of een griptang op je remleiding erg goed is..

maarjah. scheeld idd wel met ontluchten:)

zo kan het ook alleen weet ik niet of een griptang op je remleiding erg goed is..

maarjah. scheeld idd wel met ontluchten:)

ff doekie ertussen :jerry

inde garage hebben ze hier soort klemmen voor die je aan kunt draaien,maar ja ben geen garage hahaha

ff doekie ertussen :jerry

inde garage hebben ze hier soort klemmen voor die je aan kunt draaien,maar ja ben geen garage hahaha

ik ga er ook van uit om even er op terrug te komen dat je met het pendaal zover pomt dat hij uit het zware gedeelte is .en niet de cillinder/zuiger de straat op schiet .hij blijft ergens vast zitten dus net door dat punt heen duwen dan hoef je verder geen geweld te gebruiken .

met grip tangen werken ???????? ik heb een mooi klein lijm klemmetje dat ik voor dat ik het cillinde/zuiger er uit neem op de slang zet heb je ook geen beschadigingen .

en dan met open ring sleutel is er speciaal voor remleiding werk de slang los nemen klauw er af en netjes in orde maken nieuwe ringen in de remklauw en weer in elkaar zetten monteren op de wagen blokken er in klem van de slang en ontluchten .

ik ga er ook van uit om even er op terrug te komen dat je met het pendaal zover pomt dat hij uit het zware gedeelte is .en niet de cillinder/zuiger de straat op schiet .hij blijft ergens vast zitten dus net door dat punt heen duwen dan hoef je verder geen geweld te gebruiken .

met grip tangen werken ???????? ik heb een mooi klein lijm klemmetje dat ik voor dat ik het cillinde/zuiger er uit neem op de slang zet heb je ook geen beschadigingen .

en dan met open ring sleutel is er speciaal voor remleiding werk de slang los nemen klauw er af en netjes in orde maken nieuwe ringen in de remklauw en weer in elkaar zetten monteren op de wagen blokken er in klem van de slang en ontluchten .

met wat ertussen dan he ,je mioet wat als je geen speciaal gereedschap hebt en een lijmtang is trouwens een goeie optie nooit aan gedacht hahaha

maar bedoelde als hij als leek dat gaat doen in zn 1tje kun je er donderop zeggen dat die zuiger eruit plopt en dat het dan 1 grote zooi word :jerry ,dus mijn optie lijkt me wat veiliger voor hem :thumb

verders liggen we op 1 lijn :thumbup

grtz D

Terug
Naar boven