• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rem onderhoud advies gevraagd

[rquote=1876426&tid=143213&author=Hans van Dijk]Bert, ik vind het tof dat je wilt helpen, maar de afstand is wel behoorlijk, dus ik bedank ervoor.

Bij H-Base krijg ik flinke korting dus als straks blijkt dat de trommels inderdaad niet meer lekker zijn,

dan vervang ik de hele handel gewoon, maar het moet eerst een beetje redelijk weer worden.[/rquote]

Hey Hans, Dat is toch een geweldig aanbod :D:D:D:D

150 km is ongeveer anderhalf uur rijden ! Zo'n aanbod zou ik daarom niet afslaan. Als ik hier hulp vraag en men bied aan om langs te komen dan zou ik niet moeilijk doen om die paar kilometers. je kunt het ook zien: Je komt eens ergens anders, Nederland is een mooi land........

Groet, Rik :D

Hoi Rik,

jazeker is dat een geweldig aanbod, en ik waardeer het ook echt.

Ik houd de optie ook wel open hoor, mocht ik er echt niet uitkomen dan kan ik altijd nog een keer richting Bert gaan.

Mijn streven is in eerste instantie om meer dingen zelf te gaan doen, en al doende leert men.

Daarbij is het dan wel handig als je de mening en adviezen van een ander hoort.

Ik hoef het wiel immers niet opnieuw uit te vinden, maar wil het eerst zelf geprobeerd hebben.

Als het me zelf lukt, dan is de bevrediging natuurlijk het grootst :)

Hoi Rik,

jazeker is dat een geweldig aanbod, en ik waardeer het ook echt.

Ik houd de optie ook wel open hoor, mocht ik er echt niet uitkomen dan kan ik altijd nog een keer richting Bert gaan.

Mijn streven is in eerste instantie om meer dingen zelf te gaan doen, en al doende leert men.

Daarbij is het dan wel handig als je de mening en adviezen van een ander hoort.

Ik hoef het wiel immers niet opnieuw uit te vinden, maar wil het eerst zelf geprobeerd hebben.

Als het me zelf lukt, dan is de bevrediging natuurlijk het grootst :)

Altijd mooi dat er mensen zijn die bereid zijn andere mensen te helpen helaas zie je dat steeds minder. :D

Altijd mooi dat er mensen zijn die bereid zijn andere mensen te helpen helaas zie je dat steeds minder. :D

Ik heb door eerder advies hier, tijdens het rijden de handrem eens aangetrokken, en dan hoor ik het geluid niet,

simpele conclusie, het komt dus van voren weg bij de schijven.....denk ik tenminste.

Iemand een idee wat er met schijven mis kan zijn,

kunnen schijven bijvoorbeeld kromgetrokken zijn, en onregelmatig contact met de remvoeringen maken.

En dus daardoor dat kloppende geluid maken tijdens het remmen.

Of l*l ik nu ongelovelijk dom uit mijn nek.....dat zou namelijk zo maar kunnen hoor :P

Ik heb door eerder advies hier, tijdens het rijden de handrem eens aangetrokken, en dan hoor ik het geluid niet,

simpele conclusie, het komt dus van voren weg bij de schijven.....denk ik tenminste.

Iemand een idee wat er met schijven mis kan zijn,

kunnen schijven bijvoorbeeld kromgetrokken zijn, en onregelmatig contact met de remvoeringen maken.

En dus daardoor dat kloppende geluid maken tijdens het remmen.

Of l*l ik nu ongelovelijk dom uit mijn nek.....dat zou namelijk zo maar kunnen hoor :P

Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?

Als je de krik onder het krikpunt voor zet (garagekrik gebruiken) dan kan je hem zo hoog heffen dat ie van achter ook vrij komt.

Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?

Als je de krik onder het krikpunt voor zet (garagekrik gebruiken) dan kan je hem zo hoog heffen dat ie van achter ook vrij komt.

[rquote=1878152&tid=143213&author=Fearless]Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?

[/rquote]

Nee, bij vrijlopende wielen valt er niets te horen, enkel en alleen als ik afrem.

[rquote=1878152&tid=143213&author=Fearless]Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?

[/rquote]

Nee, bij vrijlopende wielen valt er niets te horen, enkel en alleen als ik afrem.

Terug
Naar boven