• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rem probleem help!!!!!

Vandaag een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet bij een garage en het is iets beter maar het is nog niet zoals het was.

We gaan weer verder zoeken.

Oplossing komt vanzelf hier als ik het gevonden heb.

Verder ter info.

We hebben nadat ik de schijven en blokken heb vervangen geen leidingen of iets van het remsysteem los gehad.

Nadat we de hoordremcilinder vervangen hebben is alles ontucht met een ontluchtings apparaat.

Corsa A GSI@

Remblokken kunnen er maar op 1 manier in.

rammaz@

het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.

effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los----wel weer remdruk.

Dit klopt wat jij zegt maar dan remt hij ook slecht want dan heb je geen bekrachtiging. Dit heb ik ook gedaan en met de afgedopte vacuumslang gereden maar dan remt hij ook slecht net zoals de vacuumslang er wel op zit. dus dat is het probleem ook niet.

Niet iets van een lekke of verstopte vacuüm slang ?

Aangezien hij hetzelfde doet bij wel of geen slang als ik je laatste zin goed begrijp

Hoofdremcilinder (HRC)kapot.

Remklauwen teruggedrukt, met de voet je rempedaal een paar keer ingedrukt en dat redelijk diep.

Door het dieper intrappen heeft wat vuil dat in je HRC zat de afdichting (seal) beschadigt en daardoor rem je nu niet goed meer, lekt dus intern.

Is een probleem wat vaker voorkomt na het verwisselen of ontluchten van een systeem.

origineel gepost door rammaz

origineel gepost door mattemaker

kan de hoofdremcillinder ook zijn.. dopje van potje niet los gehad..? als het potje vol was voor je begon, kan het zijn dat je de hoofdremcillinder kapot gedrukt heb.. :swear

zou je dit even kunnen uitleggen?

ik heb trouwens met het gekloot met de remmen van de astra ook van de sloop een andere rembekrachtiger + remcilinder gehaald en dat had ook niet het gewenste effect.

het probleem was gewoon: motor uit -wel remdruk motor aan -geen remdruk.

effect met motor aan maar vacuumslang naar de bekrachtiger los----wel weer remdruk:hmmz

nou het remsysteem heeft 2 zwakke punten die bij lekkage niet direct te zien zijn.. .. 1 de seals in de Hremcillinder..(2) en de zuiger/piston afdichting in de rem klauw/cillinder..

maar in beide gevallen zakt het pedaal rustig..

ik heb het meegemaakt ,dus vandaar dat ik die optie gaf hier..

:hmmz:hmmz is het terugslagklepje in de slang van rembekr/inlaat goed..?

Als je nu de vacuumslang uit de rembooster trekt moet je dan een soort afblaas of sis horen?

Ik kan me herinneren dat ik dit wel hoor als ik het bij de Manta doe en dat werkt hetzelfde.

ja die slang zit gewoon op je inlaatspruitstuk en zuigt dus lucht aan......pas op je motor gaat harder stationair draaien!!

Het is nog niet verholpen maar het is wel iets beter, eerst maar eens een tijdje rijden en kijken of hij beter wordt.

Bedankt voor alle reactie's.

Terug
Naar boven