• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rem trilt

Tijdje terug ben ik dus naar de garage geweest, stuk gereden en hun conclusie was: Schijven krom! (waren 2000 km vervangen)

Weer flink mogen betalen, nieuwe schijven en blokken.

Nu bijna 3 maanden later, en 3000 km verder, heb ik weer hetzelfde!! weer dat getril en gebonk!

Heb de garage gebeld, woensdag gaan ze ernaar kijken, hoop dat ze het kosteloos verhelpen. ik word er nogal moe van...

of ze zetten je er erg goedkope remschijven op met el cheapo blokjes, of je remt ze zelf naar de haaien! bijv, als je een afrit heb en je remt tot stilstaan kunnen je remmen lkkr warm worden als je krachtig remt, en als je dan voet op de remt houd willen ze wel eens krom trekken(als je stilt na zo'n remweg), zeker als het goedkope meuk is wat de garage er misschien op heeft gezet in combinatie met koud weer....

Of inderdaad even de remmen gangbaar laten maken. Probeer eens een rondje door de wijk o.i.d. te rijden zonder te remmen. (Bijv van 20-0 even handrem gebruiken). en voel dan eens aan je remschijven. Als ze warm zijn klopt er iets niet en zal de boel eens goed schoongemaakt moeten worden.

@richardschaeks wrote:of ze zetten je er erg goedkope remschijven op met el cheapo blokjes, of je remt ze zelf naar de haaien! bijv, als je een afrit heb en je remt tot stilstaan kunnen je remmen lkkr warm worden als je krachtig remt, en als je dan voet op de remt houd willen ze wel eens krom trekken(als je stilt na zo'n remweg), zeker als het goedkope meuk is wat de garage er misschien op heeft gezet in combinatie met koud weer....

Rem feitelijk grotendeels af op de motor. en houdt nooit lang mijn voet op de rem. weet dondersgoed dat de warmte dan niet wegkan dus vermijdt altijd hard te remmen. heb al tig auto's gehad en nooit problemen, op deze ellende auto na

iemand enig idee wat het trouwens kost om van een corsa c de schijven en blokken te laten vervangen bij de dealer?

Heb het toevallig laatst laten doen. Nieuwe schijven/blokken en nieuwe remolie a 330 euro(op een Corsa B). Dit was bij Bosch Carservice. Inderdaad als je het zelf kunt doen, kan het veel goedkoper ;)

zou eens moeten kijken hoe het in elkaar steekt, had gelezen hier dat je enkel de gehele remklauw eraf moet halen en een borg moer/schroef. maar zitten die schijven verder niet vast dan? bijvoorbeeld van mij motorfiets, zitten de schijven met 6 of 8 inbusjes vast. handig ben ik wel, doe het onderhoud van mijn motorfiets ook, en deed ook veel onderhoud aan me manta zelf.

zal binnenkort eens op internet gaan kijken naar foto's en dergelijke tevens zou ik namelijk ook gelijk de homokineet moeten vervangen. heb eventueel beschikking over een brug dus dat maakt het al wat makelijker.

oke thnx Weer wat geleerd. Dan word dat het eerste klusje na de winter. auto word nu toch niet mee gereden.

Terug
Naar boven