• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remblok melding gaat niet weg

Hallo

gisteren van mijn opel astra H de beide schijven en remblokken en sensoren vervangen omdat deze op waren.

Echter krijg ik nu met geen mogelijkheid de melding remblok weg.

Kan ik deze met bijv op-com wel uitschakelen en zoja welke optie moet ik dan hebben?

alvast bedankt.

@Fearless wrote:Heb je ook nieuwe sensoren geplaatst? Waarschijnlijk zit die dan niet goed in de stekker geklikt.

ik heb gisteren alles nagelopen maar ze lijken er echt goed op te zitten

kan ik die melding niet gewoon uitschakelen. We controleren toch jaarlijks of de schijven en remmen nog goed zijn.

hallo

als je die draad gewoon volg tot hij de koets ingaat (spatbord) dan verbind je hem daardoor dan is de melding als het goed is weg want vaak gaat ij stuk vlak bij de stekker

gr.

Volgens mij niet, want normaal gesproken gaat ie vanzelf uit. Lampje brandt even als zelftest. En daarna gaat ie uit. Tenzij er een onderbreking zit.

Heb je niet met het inpluggen van de stekker 1 pootje krom gedrukt waardoor die in de stekker geen contact maakt?

@Fearless wrote:ik heb ze ook wel eens doorverbonden in de stekker. Dan krijg je dus nooit geen melding meer.

Bij een onderbreking brand het lampje. die onderbreking komt ook nog wel eens voor in de draad achter al het plasticwerk. Dan is die doorgeschuurt.

Zojuist geprobeerd om de kabels door te verbinden maar de melding blijft dus waarschijnlijk toch een breukje in de kabel.

is het niet mogelijk om voorlopig de melding uit het display te laten verdwijnen door gebruik te maken van op-com

ik heb ze ook wel eens doorverbonden in de stekker. Dan krijg je dus nooit geen melding meer.

Bij een onderbreking brand het lampje. die onderbreking komt ook nog wel eens voor in de draad achter al het plasticwerk. Dan is die doorgeschuurt.

Terug
Naar boven