• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remblokken voor versleten indicator brand

Hallo,

Ik heb nog een vraagje. Ik heb nieuwe sport remschijven (brake max :afro ) en blokken voor gezet. Nu blijft de indicator in mijn dashbord nog steeds branden. Weet iemand hoe ik deze weer weg krijg? Heb in het opel boekje gekeken maar daar stond het helaas niet in.

Gr

CalibraV6

wat is de bestel code van dat sensoretje

heb t zelfde probleem erg irrie net alles der nieuw op zitten

hebben ze de sensor vergeten

normaal kun je remblokken met en zonder sensoren bestellen. het verschil is vaak enke euro's per remblok setje, meer niet. In de tijd dat ik bij brezan werkte deed ik bij twijfel altijd een bloksetje mee met sensoren, zo gering was het prijsverschil.

Wat ze los kosten weet ik niet.

Als je op tijd bent met vervangen kun je ze gewoon overzetten op je nieuwe blokken, heb ik ook gedaan.

Als je ze vergeten ben er uit te halen is dat niet slim, en als je vergeten bent remblokken met sensoren te bestellen is dat ook niet slim

doorlussen is inderdaad een beunhaasoplossing, het werkt wel, maar gelijk is de hele functie er van weg...

Kan wel een beunhaas oplossing zijn, maar dat lampje gaat al branden, wanneer blokje nog op de helft is. Op het moment dat je zoiets in kan stellen, en kritisch kan zetten, dan ben je al te laat, dus met andere woorden,

Beunhaas oplossing is toch wel handig,:thumbup

Ik ben de sensoren vergeten. Zal deze bij idd autopartsonline bestellen. Heb daar mijn brakemax schijven vorige week ook gehaald. Staat echt gaaf onder mijn caliba. Volgende maand worden de achterschijven ook vervangen door BrakeMax.

Gerard(calibraV6)

origineel gepost door opel4ever

Door lussen

Dit is de beun oplossing.

lekker sensoren vervangen is de nette oplossing

vind het altijd wel fijn dat wat er op zit ook goed werkt

Sensoren kosten mij een 10tje per stuk.

Willem

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door opel4ever

Door lussen

Dit is de beun oplossing.

lekker sensoren vervangen is de nette oplossing

vind het altijd wel fijn dat wat er op zit ook goed werkt

Sensoren kosten mij een 10tje per stuk.

Willem

Kan wel een beunhaas oplossing zijn, maar dat lampje gaat al branden, wanneer blokje nog op de helft is. Op het moment dat je zoiets in kan stellen, en kritisch kan zetten, dan ben je al te laat, dus met andere woorden,

Beunhaas oplossing is toch wel handig,

^^ dus jij kijkt ook pas naar je olie als je lampje gaat branden?

snap best dat je t werkend wilt hebben, maar om dan gelijk te roepen, als jij zo met je auto omgaat wil ik m niet van je kopen...

kan ik ook van jouwe zeggen, want jij kijkt er pas naar als er lampjes gaan branden...

Zitten deze sensoren ook op een Astra G bouwjaar 1999 ? (hij is bijna antiek maar misschien zitten ze er op)

Verder ben ik van mening dat je beter niet op lampjes ed. kunt vertrouwen !

Op de vrachtwagen waar ik mee rijdt kun je alleen oliepeilen op het dashboard , er is geen ouderwetse

oliepeilstok aanwezig .

Ik ben hier niet zo kapot van , maar het zal allemaal wel goed zijn .

Groeten Ronald

origineel gepost door mayhem

^^ dus jij kijkt ook pas naar je olie als je lampje gaat branden?

snap best dat je t werkend wilt hebben, maar om dan gelijk te roepen, als jij zo met je auto omgaat wil ik m niet van je kopen...

kan ik ook van jouwe zeggen, want jij kijkt er pas naar als er lampjes gaan branden...

Dat bedoel ik dus met heel het verhaal te vertellen, op het moment dat er een lampje gaat branden vind ik persoonlijk dat je al te laat bent.

@ illusion,

Als je goed leest zie je dat mensen in herhaling vallen op mij, dus doe ik niks anders dan een copy en pasten van mijn tekst.

oja en nog iets illusion, als je het hier niet bevalt waarom kom je dan nogsteeds op het forum, om elke keer te vertellen hoe lang je wel niet hier geweest bent?

Ik zeg toedeloe!

aap-zwaai.jpg

Terug
Naar boven