• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remcilinder achteras manta

Tomvt

Post vaak
heb welleens gelezen hier dat er grotere remcilinders zijn van een ander type opel die ook op de manta achteras passen , welk type was dit ook weer, krijg het niet teruggevonden op t forum.

gr tom

dit zijn de remcilinders met een boring van 22 mm

werden vooral veel gelevert op de commodore B GS en GS/E

nieuw zijn ze best schaars aan het worden

@Bavel wrote:dit zijn de remcilinders met een boring van 22 mm

werden vooral veel gelevert op de commodore B GS en GS/E

nieuw zijn ze best schaars aan het worden

Dat valt wel mee.

heb er laatst 2 moeten bestellen voor mijn rekord station. via http://www.autopartsonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan gaan voor rekord E 2.2

Kosten wel 54 euro per stuk! maar zijn nog goed te verkrijgen.

Ze zijn nog leverbaar, ik kan ze leveren voor €52,50 incl btw Per stuk!

Inbouwplaats achteras, Ø 7/8 duim, stationwagen, Ø 22,19 mm

ok bedankt,

deze zijn zo te monteren toch, geen aanpassingen nodig?

@manta24v, wat bedoel met je 2e zin??

heb nu een afgebroken cilinder, nog geen 3 jaar oud en niet eens 15000km meegereden. Zal straks wel eens fotootje plaatsen.

gr tom

Dat de inbouwplaats de achteras betreft het is voor een stationwagen rekord en de diameter van de cilinder is 22,19mm (zo staat het bij de onderdelensite wat ik heb)

heb ze erop zitten, wel een gaatje bijgeboord want deze kunnen met 2 boutjes vast. Remt en stuk beter nu icm met de grotere voorremmen, minder snel blokkerende wielen voor en ook stabieler doordat de neus niet zo duikt!!

heb ik nog 2 nieuwe van geloof ik

wou ze op de mijne zettn toen zag ik dat ze dikker waren heb ik ze maar weer in magazijntje gelegt

maar zijn dus gewoon plug en play ?

ja hhor, maar aan de buitenkant is bij mij nix te zien dat ze groter zijn, enkel dat er 2 schroefgaten inzitten ipv 1.

mischien heb ik dan toch andere liggen zal eens kijken van t weekend

zijn toch voor verkoop dus maar eens loeren wat voor nr der op staat

Terug
Naar boven