• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen spuiten

Jefkere

Post vaak
Beste forumleden,

Op het Astra Owners Network-forum gebruikt vrijwel iedereen Hammerite Smooth- spuitbussen om hun remklauwen te spuiten,

niemand heeft er ooit last mee gehad en iedereen doet vrijwel 3-5 lagen en het resultaat is bij iedereen prachtig. Omdat mijn 18" wielen in aantocht zijn, wil ik dit ook graag doen. De spuitbussen zijn jammer genoeg hier nergens te koop, dus laat ze overkomen van Engeland (prijzen variëren 6-12£ per spuitbus 400ml).

Aangezien Arden Blue niet zo past bij het zilver (naar mijn mening) worden ze maar VXR-red.

Nu vraag ik mij 2 zaken af:

1) Is 400ml genoeg om 4 klauwen 5 lagen te geven?

2) De spuitbussen mogen naar eigen zeggen meteen over roest etc. gebruikt worden, nu mijn remklauwen zijn wat smerig... dus zou ik ze toch liever eerst reinigen, iemand een idee met wat, heb al veel gehoord remreiniger en goeie borstel... kan een schuurpapiertje kwaad? heb geen idee?

Alvast bedankt,

Jefkere

motip werkt net zo goed, waarom moeilijk doen met bestellen in engeland

motip kost ook geen drol

eerst schoonmaken met remmenreiniger

motip werkt net zo goed, waarom moeilijk doen met bestellen in engeland

motip kost ook geen drol

eerst schoonmaken met remmenreiniger

jefferke zijn het achteraan geen remtrommels? of is dat bij de gtc anders?

indien het je lukt kan je er eens een howto van maken of bestaan dit al?

gewoon weet niet hoe ik er zou aan beginnen.

jefferke zijn het achteraan geen remtrommels? of is dat bij de gtc anders?

indien het je lukt kan je er eens een howto van maken of bestaan dit al?

gewoon weet niet hoe ik er zou aan beginnen.

Als ik het volgende week doe, zal ik een How to maken...

Ik heb overal klauwen hoor... ondanks dat wij hetzelfde vermogen hebben, heb jij achteraan trommels en vooraan klauwen en heb ik overal klauwen.

@Oenatje:

Heb ik dan verschillende bussen nodig (grondlaag etc?), kan ik gewoon de "normale" motip nemen, of heb ik er nodig die tegen hitte kunnen?

Ik wou niet moeilijk doen, maar weet er gewoon nietveel van en ik was overtuigd van de goede resultaten van de Engelsen ;)

Die Hammerite is alles in één... primer/finish...

Als ik het volgende week doe, zal ik een How to maken...

Ik heb overal klauwen hoor... ondanks dat wij hetzelfde vermogen hebben, heb jij achteraan trommels en vooraan klauwen en heb ik overal klauwen.

@Oenatje:

Heb ik dan verschillende bussen nodig (grondlaag etc?), kan ik gewoon de "normale" motip nemen, of heb ik er nodig die tegen hitte kunnen?

Ik wou niet moeilijk doen, maar weet er gewoon nietveel van en ik was overtuigd van de goede resultaten van de Engelsen ;)

Die Hammerite is alles in één... primer/finish...

ik heb velgenspray kleur goud gebruikt. auto was donkerblauw. mooie combi

geen primer gebruikt als de ondergrond maar goed schoon en droog is. zit er na 5 jaar nog steeds op

ik heb velgenspray kleur goud gebruikt. auto was donkerblauw. mooie combi

geen primer gebruikt als de ondergrond maar goed schoon en droog is. zit er na 5 jaar nog steeds op

Ik heb de losse roestdelen met een staalborstel behandeld.. Niet overdreven veel aandacht aan gegeven!.. Heb het met hammerite geverfd! 2 lagen.. De trommel linksachter is wat gaan bladeren na 2 dagen. De rest zit er nog op en kijk het eerst nog even aan.

Ik heb de losse roestdelen met een staalborstel behandeld.. Niet overdreven veel aandacht aan gegeven!.. Heb het met hammerite geverfd! 2 lagen.. De trommel linksachter is wat gaan bladeren na 2 dagen. De rest zit er nog op en kijk het eerst nog even aan.

Zou het inderdaad goed schoonmaken met een staalborstel en remmenreiniger, daarna kan je de boel zo spuiten.

Zou het inderdaad goed schoonmaken met een staalborstel en remmenreiniger, daarna kan je de boel zo spuiten.

over roest heen spuiten vind ik de grootste BS dat er is werkt voor geen meter en vind dat zonde van je werk!!

verf kan er wel 5 jaar opzitten maar dan moet je er niet aankomen denk ik :jerry

primer zou ik altijd gebruiken is juist de roestwering de kleur heeft totaal geen roestwering is voor het aanzicht!

Foto-H8ZU8W6T.jpg

deze heb ik ge glaspareld in de priner gespoten en in de aflak,helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om dit te doen dat snap ik maar is wel de juiste manier voor iets moois en GOEDS :thumb

wat je wel kunt doen is een staalborstel op de boormachine en op die manier goed schoonmaken maar ook echt goed tot er geen roest meer opzit

denk dat je 1 bus primer en 2 bussen kleur nodig hebt om een mooi resultaat te krijgen..

succes ermee :kewlpics

grtz Denny

over roest heen spuiten vind ik de grootste BS dat er is werkt voor geen meter en vind dat zonde van je werk!!

verf kan er wel 5 jaar opzitten maar dan moet je er niet aankomen denk ik :jerry

primer zou ik altijd gebruiken is juist de roestwering de kleur heeft totaal geen roestwering is voor het aanzicht!

Foto-H8ZU8W6T.jpg

deze heb ik ge glaspareld in de priner gespoten en in de aflak,helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om dit te doen dat snap ik maar is wel de juiste manier voor iets moois en GOEDS :thumb

wat je wel kunt doen is een staalborstel op de boormachine en op die manier goed schoonmaken maar ook echt goed tot er geen roest meer opzit

denk dat je 1 bus primer en 2 bussen kleur nodig hebt om een mooi resultaat te krijgen..

succes ermee :kewlpics

grtz Denny

Inderdaad Denny... heel strak gedaan.

Bedankt voor de goeie tips... de klauwen er afhalen is dus het beste?

Daar ben ik dus wat bang voor :/

Terug
Naar boven