• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen spuiten

Inderdaad Denny... heel strak gedaan.

Bedankt voor de goeie tips... de klauwen er afhalen is dus het beste?

Daar ben ik dus wat bang voor :/

tja veel doen het niet en gaan globaal eromheen tis een mogelijkheid maar net wat ik zei vind het zonde van je werk!!

ik heb een setje remklauwen erbij gekocht en die netjes gereviseerd en behandeld andere setje verkoop je gewoon weer heb je je geld weer terug :thumb

als je verders geen verstand hebt van ontluchten kun je em wel loshalen maar laat je em gewoon aan de remslang hangen en kun je ook overal bij,lijkt mij de beste optie voor jou!

wel ff de vlakken waar de remblokken overheen glijden goed schoonmaken na het behandelen..

gr Denny

tja veel doen het niet en gaan globaal eromheen tis een mogelijkheid maar net wat ik zei vind het zonde van je werk!!

ik heb een setje remklauwen erbij gekocht en die netjes gereviseerd en behandeld andere setje verkoop je gewoon weer heb je je geld weer terug :thumb

als je verders geen verstand hebt van ontluchten kun je em wel loshalen maar laat je em gewoon aan de remslang hangen en kun je ook overal bij,lijkt mij de beste optie voor jou!

wel ff de vlakken waar de remblokken overheen glijden goed schoonmaken na het behandelen..

gr Denny

Ik heb ze laatst ook gewoon goed schoongemaakt met staalborstel in boormachine en remmenreiniger gespoten met een busje motip, zal vanvond eens foto's posten

Ik heb ze laatst ook gewoon goed schoongemaakt met staalborstel in boormachine en remmenreiniger gespoten met een busje motip, zal vanvond eens foto's posten

VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.

Ik doe zelf heel simpel.......Staalborstel er over, en remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.

Met gewone autolak....motip of honkieponkie spuit ik schijf en klauw over.

Niks afplakken of primer of weet ik het.

De remschijf rem je vanzelf weer kaal en je houd de lak op de delen waar niet geremt wordt.

Ik gebruik zelfs geen hittebestendige verf, gewoon goedkope normale spuitbusjes.

Doe het al jaren zo, en gaat perfect.

Die dure zooi is echt niet nodig, goed voor de economie van de plasticfantasticshop maar verder dikke onzin.

VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.

Ik doe zelf heel simpel.......Staalborstel er over, en remmenreiniger om de boel schoon te spuiten.

De remschijf rem je vanzelf weer kaal en je houd de lak op de delen waar niet geremt wordt.

Ik gebruik zelfs geen hittebestendige verf, gewoon goedkope normale spuitbusjes.

Die dure zooi is echt niet nodig, goed voor de economie van de plasticfantasticshop maar verder dikke onzin.

@Fearless wrote:VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.

ben je pools ??? :-P nee dol je maar wat.

ik wil niet zeggen dat goedkoop altijd slecht is.

maar denk wel dat je verschil hebt op de manier hoe jij het doet en dennyD

op afstand zal je er niet zo veel van zien en ja ze worden vaak toch weer zwart.

maar ja een auto spuit je vaak zelf ook niet (of je moet het goed kunnen) terwijl je dat op afstand ook niet ziet.

het is maar niet hoe je het zelf wil hebben ,

niet te nadelen maar ja ik laat denny mijne reviseren en spuiten ,

dan weet ik dat de klauwen weer als nieuw zijn en mooi kleurtje.

en ja je hebt gelijk kan ook goedkoop busje erop gooien,

maar vind ik zonde van de auto die geef ik al veel liefde,

dan zou ik dat niet even snel snel doen.

@Fearless wrote:VInd het allemaal maar onzin. Het kan veel makkelijker en goedkoper.

ben je pools ??? :-P nee dol je maar wat.

ik wil niet zeggen dat goedkoop altijd slecht is.

maar denk wel dat je verschil hebt op de manier hoe jij het doet en dennyD

op afstand zal je er niet zo veel van zien en ja ze worden vaak toch weer zwart.

maar ja een auto spuit je vaak zelf ook niet (of je moet het goed kunnen) terwijl je dat op afstand ook niet ziet.

het is maar niet hoe je het zelf wil hebben ,

niet te nadelen maar ja ik laat denny mijne reviseren en spuiten ,

dan weet ik dat de klauwen weer als nieuw zijn en mooi kleurtje.

en ja je hebt gelijk kan ook goedkoop busje erop gooien,

maar vind ik zonde van de auto die geef ik al veel liefde,

dan zou ik dat niet even snel snel doen.

Uhm, ik ben onder de indruk van de mooie foto's maar heb toch een vraag:

wat is de meerwaarde van het spuiten van remklauwen ?

Roestwering of gewoon een opvallende verschijning tussen je (stalen) velgen maken ?

Rik :)

Uhm, ik ben onder de indruk van de mooie foto's maar heb toch een vraag:

wat is de meerwaarde van het spuiten van remklauwen ?

Roestwering of gewoon een opvallende verschijning tussen je (stalen) velgen maken ?

Rik :)

Doorroesten zal het nooit doen dus ik denk dat men het mooi vind staan. Ik spuit ze gewoon zwart met een el cheapo busje.

Doorroesten zal het nooit doen dus ik denk dat men het mooi vind staan. Ik spuit ze gewoon zwart met een el cheapo busje.

staat toch zo wie zo mooier,wie vind het nu mooi als er een paar mooie velgen onderliggen en er hangen een paar roetige remklauwen erachter :jerry

Terug
Naar boven