• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen spuiten

Ben wel benieuwd naar het resultaat, want ik zou de mijne ook graag overspuiten maar om de remklauwen te demonteren zie ik wat tegenop..

Dus als het goed lukt bij jou, doe ik het ook zo :thumb

heb bij het vervangen van mijn originele velgen ook dat probleem gehad, ook een kruissleutel en een originele GM-sleutel verwrongen !

uiteindelijk bij de oom van m'n maat geweest, en die heeft hem eraf gehaald met een reusachtige momentsleutel met een dop op, was er in 2 seconden af... :wors

Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.

Voortaan een beetje kopervet aan de bout doen om te voorkomen dat ze vast gaan zitten.

Met hammerite schilderen levert een mooi glad oppervlak op, de verf is ook redelijk dik en trekt zelf glanzend vlak.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.

Voortaan een beetje kopervet aan de bout doen om te voorkomen dat ze vast gaan zitten.

Met hammerite schilderen levert een mooi glad oppervlak op, de verf is ook redelijk dik en trekt zelf glanzend vlak.

Mark

@opel-mark wrote:Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.

Mark

ik gebruik ook hammerit en ben er erg tevreden mee!! :D king:

@opel-mark wrote:Met een luchsleutel gaat het je waarschijnlijk niet lukken, een grote momentsleutel als gebruikt wordt bij vrachtwagens zal het waarschijnlijk wel doen.

Mark

ik gebruik ook hammerit en ben er erg tevreden mee!! :D king:

Waarschijnlijk wel ja :D

met zo eentje ging hij onmiddelijk los bij mij :

00000303.jpg

Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb

Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb

@Smithy wrote:Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb

die kende ik niet bij mij is het de standaard alusleutel met een ijzeren staaf van 1m25 ;)

@Smithy wrote:Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb

die kende ik niet bij mij is het de standaard alusleutel met een ijzeren staaf van 1m25 ;)

Don't blame the messenger :jerry

Heb em zelf eerst lekker laten schrikken met een grote rubberhamer daarna vrij makkelijk los te krijgen!

Misschien een beetje geluk gehad :thumb

Don't blame the messenger :jerry

Heb em zelf eerst lekker laten schrikken met een grote rubberhamer daarna vrij makkelijk los te krijgen!

Misschien een beetje geluk gehad :thumb

Als iets KNOERT vast zit, pak ik ook de GROTE momentsleutel erbij.

Soms heb je bouten die zelfs de luchthamer met 10bar nog niet loskrijgt, dan zet je inderdaad die grote slueutel erop, los komen doet ie hoor!!

Willem

Terug
Naar boven