• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen spuiten

Als iets KNOERT vast zit, pak ik ook de GROTE momentsleutel erbij.

Soms heb je bouten die zelfs de luchthamer met 10bar nog niet loskrijgt, dan zet je inderdaad die grote slueutel erop, los komen doet ie hoor!!

Willem

Ik gebruik vaak zo'n handratel met een stalen pijp, gaat ook prima. Sommige momentsleutels schijnen er niet tegen te kunnen als je er bouten mee los draait.

Ik gebruik vaak zo'n handratel met een stalen pijp, gaat ook prima. Sommige momentsleutels schijnen er niet tegen te kunnen als je er bouten mee los draait.

Mijne is ervoor gemaakt om er kracht op te zetten..

We hebben er ook een die altijd de zelfde kant op draait en waarvan je het 4kantjke anders erin zet..

Willem

Mijne is ervoor gemaakt om er kracht op te zetten..

We hebben er ook een die altijd de zelfde kant op draait en waarvan je het 4kantjke anders erin zet..

Willem

Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen...

Aangezien ik maar een amateursleutelaar ben heb ik al dat materiaal niet :vertag

Het is zoals je zegt Willem, muurvast wil zeggen grote sleutel, maarja... snap het niet zo goed hoe die ééne zo vast kan komen...

Alleszins, hier de foto's.. nog met de 16" velgen (voorlopig) en het is ook wel gsm kwaliteit... maarja.

IMAG0166-1.jpg

IMAG0168.jpg

En inderdaad, zoals OpelMark al aangaf, Hammerite trekt vanzelf mooi egaal tijdens het drogen, want ik sloeg in het begin al in paniek...

PS: Je ziet het niet met mijn wielspaak, maar de remblok is NIET meegedaan natuurlijk.

Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen...

Aangezien ik maar een amateursleutelaar ben heb ik al dat materiaal niet :vertag

Het is zoals je zegt Willem, muurvast wil zeggen grote sleutel, maarja... snap het niet zo goed hoe die ééne zo vast kan komen...

Alleszins, hier de foto's.. nog met de 16" velgen (voorlopig) en het is ook wel gsm kwaliteit... maarja.

IMAG0166-1.jpg

IMAG0168.jpg

En inderdaad, zoals OpelMark al aangaf, Hammerite trekt vanzelf mooi egaal tijdens het drogen, want ik sloeg in het begin al in paniek...

PS: Je ziet het niet met mijn wielspaak, maar de remblok is NIET meegedaan natuurlijk.

@Jefkere wrote:Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen...

IMAG0166-1.jpg

IMAG0168.jpg

mooi resultaat jeffkere!

welke sleutel had je wel?

ja ik had die perongelijk méé gespoten maar dat slijt wel :D.

@Jefkere wrote:Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen...

IMAG0166-1.jpg

IMAG0168.jpg

mooi resultaat jeffkere!

welke sleutel had je wel?

ja ik had die perongelijk méé gespoten maar dat slijt wel :D.

Gewoon 2 kruissleutels... 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa... 2 volle stalen kruissleutels...

Die momentsleutels heb ik niet... kost waarschijnlijk ook wel wat.

Gewoon 2 kruissleutels... 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa... 2 volle stalen kruissleutels...

@Jefkere wrote:Gewoon 2 kruissleutels... 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa... 2 volle stalen kruissleutels...

de mijne kreeg ik er af met de sleutel een L die bijgeleverd was + staaf er me af.

raar eingelijk eh :D

@Jefkere wrote:Gewoon 2 kruissleutels... 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa... 2 volle stalen kruissleutels...

de mijne kreeg ik er af met de sleutel een L die bijgeleverd was + staaf er me af.

raar eingelijk eh :D

Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet...

Achja... heb die originele bochtsleutel van mijn reservewielkit ook liggen, maar daar kon ik zeker geen kracht mee zetten :p

Btw, als 2 volle stalen sleutels breken, zou die ook wel vast geplooid ofzo zijn, want die bochtsleutel is niet vol...

Dat is toch wat ik denk :)

Heel men k*nt ziet blauw van die sleutels... telkens weggevlogen met mijn .... op de beton!

Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet...

Achja... heb die originele bochtsleutel van mijn reservewielkit ook liggen, maar daar kon ik zeker geen kracht mee zetten :p

Btw, als 2 volle stalen sleutels breken, zou die ook wel vast geplooid ofzo zijn, want die bochtsleutel is niet vol...

Heel men k*nt ziet blauw van die sleutels... telkens weggevlogen met mijn .... op de beton!

@Jefkere wrote:Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet...

Wat heb jij toch stoute bouten!! heb je die nu ingevet en roest indien er op zit afgedaan bij het terug monteren

@Jefkere wrote:Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet...

Wat heb jij toch stoute bouten!! heb je die nu ingevet en roest indien er op zit afgedaan bij het terug monteren

@Willem: Dat is die van mij ook, zit een 1/2 inch doorsteek vierkantje in. Als je daarmee kracht wil zetten om los te draaien moet je een hoog moment instellen. Je hebt ze inderdaad ook die 1 kant op ratelen en de andere kant als sleutel bruikbaar zijn. Stahlwille levert die volgens mij, niet te betalen dat spul

@Willem: Dat is die van mij ook, zit een 1/2 inch doorsteek vierkantje in. Als je daarmee kracht wil zetten om los te draaien moet je een hoog moment instellen. Je hebt ze inderdaad ook die 1 kant op ratelen en de andere kant als sleutel bruikbaar zijn. Stahlwille levert die volgens mij, niet te betalen dat spul

Terug
Naar boven