• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen

D_Kadett

Post weinig
Ik had van de week een revisie setje nodig voor mn remklauwen. Dus gehaald bij de automaterialen zaak. Werd me verteld dat dit setje het laatste exemplaar was.

Ik heb onder mn kadett de remklauwen zitten met die 2 geleider bussen.

Hoe moet dat nou als ik voor mn andere kadett dit nodig heb?

Weet iemand van jullie waar je deze bussen nog kan krijgen?

Op hbase.nl is het iig niet te krijgen

ik hoor het wel!

gr

Die kan je eventueel ook met een fijn schuurpapiertje of schuurlinnen opschuren als ze gangbaar moeten worden gemaakt, en geen nieuwe aanwezig

origineel gepost door Hanz

Die kan je eventueel ook met een fijn schuurpapiertje of schuurlinnen opschuren als ze gangbaar moeten worden gemaakt, en geen nieuwe aanwezig

Beste is schuurvlies:

Daarna wat siliconevet er op, is super vocht werend en super hitte bestendig en super smerend tegelijk. En tast geen rubbers en kunststoffen aan. Alleen oppassen bij delen die je nog wilt kunnen verfen!

Bijv:

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door Hanz

Beste is schuurvlies:

Daarna wat siliconevet er op, is super vocht werend en super hitte bestendig en super smerend tegelijk. En tast geen rubbers en kunststoffen aan. Alleen oppassen bij delen die je nog wilt kunnen verfen!

Bijv:

http://www.onderwaterfotografie.eu/index.php?main=product&id=1334

Je kan ook ATE vet gebruiken.

Even netjes opschuren dat ze soepel lopen en dan goed invetten.

Even bij de automaterialenzaak naar ATE vet vragen, is speciaal voor dit soort toepassingen.

Zit in een lichtblauwe tandpasta tube.

Is dit trouwens voor je 1.3 of je 16V?

Als bij je 16V de klauwen gaar zijn zou ik er klauwen van bijv. een B-Vectra 2.0 of V6 op zetten met 288 mm schijven.

Als je financiën dit toelaten tenminste.... :vertag

origineel gepost door CommoCruiser

Is dit trouwens voor je 1.3 of je 16V?

Als bij je 16V de klauwen gaar zijn zou ik er klauwen van bijv. een B-Vectra 2.0 of V6 op zetten met 288 mm schijven.

Als je financiën dit toelaten tenminste.... :vertag

Volgens mij moet je dan wel 16" velgen hebben? En die passen niet zomaar onder een D Kadett...:vertag

origineel gepost door Vinci

Inderdaad, 284mm remsysteem met 15" en boven de 300mm pas 16"...

girlings zijn 298 mm en heb je ook 16 inch nodig

Ter info:

Voor dit systeem ??

zwevendremzadel.jpg

Het staat wel niet op hbase maar VanHeck levert het wel:

de geleidepinset (per remklauw) heeft ref. Hitec H435630

De afdichtingbussen zijn ook apart verkrijgbaar:

een verpakking is 10 bussen; ref. Hitec H435600

Een speciaal slaggereedschap voor die bussen :

ref. Hitec H7501

grtz, John

als het die klauwen zijn ik heb nog wel een setje legen voor 4 tientjes zijn ze voor jou ik gebruik je toch niet komen onder me D kadett vandaag zijn nog goed.

Het zijn niet de geleiderbussen wat de oorzaak is dat ze vast blijven hangen, maar de O ring wat er op zit gemonteerd. Wat je erop smeert, niets helpt. Het is jammer dat de rubber O ring niet los verkrijgbaar is.

Heb bij de B Manta, waar de remklauwen ook van vastzaten, de bussen eruit geslagen, en de O ring doorgeknipt en er 1 mm tussen uitgehaald, de bussen schuiven weer als nieuw

Terug
Naar boven