• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remmen blokkeren movano

Hans1991

Post weinig
Hallo,

wij hebben op het werk een probleem op het werk met de movano. Wanneer je je ook maar een beetje de rem aan raakt blokkeren de achterwielen...:o valt hier wat aan te doen want het is echt gevaarlijk zo, als je voor het rijden de rem een paar keer flink in trapt is het wel minder..

Wat zou hier voor de oplossing zijn? want bij de garage zeiden ze dat het bij het type auto hoort, maar dit kan niet goed zijn..

Trekt ie ook moeilijker op? Al eens na een stukkie rijden je hand bij de wielen gehouden? Warm daaro?

Zo ja dan is er waarschijnlijk wat vastgeslagen achterin.. of je hebt je handrem erop laten staan :jerry

Trekt ie ook moeilijker op? Al eens na een stukkie rijden je hand bij de wielen gehouden? Warm daaro?

Zo ja dan is er waarschijnlijk wat vastgeslagen achterin.. of je hebt je handrem erop laten staan :jerry

Zit volgens mij een lastafhankelijke remdrukregelaar op.

Deze geeft meer of minder remdruk afhankelijk van de belading.

ik denk dat daar iets mee aan de hand is. (lees vastzit).

Zit volgens mij een lastafhankelijke remdrukregelaar op.

Deze geeft meer of minder remdruk afhankelijk van de belading.

ik denk dat daar iets mee aan de hand is. (lees vastzit).

Terug
Naar boven