• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remmen Upgrade

Ik heb mn voorremmen geupgrade rijd met viergaats. En 308 schijven. Bij een astra g zit de remklauw deels gegoten in de fusee. Dus bij remupgrade naar grotere schijven heb je weldegelijk andere klauwen rembeugels en fuseestukken nodig.

Dit geld enkel voor de viergaats uitvoeringen. Je kunt wel de fusee van een 5 gaats gebruiken en hiern je 4 gaats naaf monteren.

Black diamond schijven (geboord/gegroefd of beide), black diamond predator blokken icm HEL remleidingen...

That's the way to go...

:thumb

Black diamond schijven (geboord/gegroefd of beide), black diamond predator blokken icm HEL remleidingen...

That's the way to go...

:thumb

black diamond geboorde/gegroefde schijven met hawk remblokken of ferodo maar bij mijn begonnen die te piepen na 1 keer circuit.

black diamond geboorde/gegroefde schijven met hawk remblokken of ferodo maar bij mijn begonnen die te piepen na 1 keer circuit.

Met de originele bekrachtiger altijd.. Alleen misschien niet met de hoofdremcilinder..

Volgens mij gaat dit gewoon hoor..

Bij die 4 pots klauwen zijn de zuigers ook een stuk kleiner tegenover de ene grote originele..

Met de originele bekrachtiger altijd.. Alleen misschien niet met de hoofdremcilinder..

Volgens mij gaat dit gewoon hoor..

Bij die 4 pots klauwen zijn de zuigers ook een stuk kleiner tegenover de ene grote originele..

Kan wel. Mijn broertje rijdt ook met 300mm HISPEC schijven en 4 pots zuigers, Goodridge stalen remleidingen en greenstuffblokken, rond. Is ook een 4 gaats (Vectra B 1.6). Remt als een gek kan ik je wel vertellen. Gewoon de Engelse ebay in de gaten houden dan kun je ze nog wel eens voor weinig op de kop tikken. Bovendien lijken die klauwen en schijven ook enorm bruut!

Kan wel. Mijn broertje rijdt ook met 300mm HISPEC schijven en 4 pots zuigers, Goodridge stalen remleidingen en greenstuffblokken, rond. Is ook een 4 gaats (Vectra B 1.6). Remt als een gek kan ik je wel vertellen. Gewoon de Engelse ebay in de gaten houden dan kun je ze nog wel eens voor weinig op de kop tikken. Bovendien lijken die klauwen en schijven ook enorm bruut!

Jah maar ik wil wel me 15 inch staal in de winter blijven behouden. Ik weet niet of ik zover wil gaan, want dan zou je achter ook aan moeten pakken en er schijven opzetten ipv trommel die hij nu heeft. Het moet wel een beetje leuk blijven. ;)

Ik denk zelf dat het iets in de trant van rvs slangen word, icm (indien mogelijk) grotere 280mm, geboorde schijven en andere blokken. Dat is makkelijk te plaatsen en volgens mij merk ik dan al behoorlijk verschil, gewoon het betere after market spul zeg maar.

Jah maar ik wil wel me 15 inch staal in de winter blijven behouden. Ik weet niet of ik zover wil gaan, want dan zou je achter ook aan moeten pakken en er schijven opzetten ipv trommel die hij nu heeft. Het moet wel een beetje leuk blijven. ;)

Ik denk zelf dat het iets in de trant van rvs slangen word, icm (indien mogelijk) grotere 280mm, geboorde schijven en andere blokken. Dat is makkelijk te plaatsen en volgens mij merk ik dan al behoorlijk verschil, gewoon het betere after market spul zeg maar.

Met 300mm zit je inderdaad aan minimaal 16 inch. Die klauwen zijn zo belachelijk groot namelijk.

Als ik jou was zou ik ook gewoon voor ferodo of EBC blokken gaan met gegroefde of geboorde schijven van bijvoorbeeld Zimmerman. Een setje RVS remslangen erbij en je remrespons zal al een stuk beter zijn. En dit alles zal je niet zo heel veel meer kosten dan originele schijven en blokken.

Met 300mm zit je inderdaad aan minimaal 16 inch. Die klauwen zijn zo belachelijk groot namelijk.

Als ik jou was zou ik ook gewoon voor ferodo of EBC blokken gaan met gegroefde of geboorde schijven van bijvoorbeeld Zimmerman. Een setje RVS remslangen erbij en je remrespons zal al een stuk beter zijn. En dit alles zal je niet zo heel veel meer kosten dan originele schijven en blokken.

geboorde schijven(zelfde formaat),rvs remslangen en goede remblokken.dan rem je al 2x zo goed als standaard.

ebc green stuff vind ik zelf het geld niet waard maar goed.

heb zelf nu ebc ultimax,is zo'n beetje de prijs van standaard remblokken.

Terug
Naar boven