• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remmen upgrade

Zelfde voor mij met me vectra dat ik betere remmen kan hebben als ik de ombouwset gebruik voor een zafira opc

Ik heb momenteen de fabrieksmaat brembos aan me auto zitten (geventileerde schijven) en ben tot zover na diverse noodstops nogsteeds dik tevrede

@KRSA2000 wrote:Dat is het geval in belgie...

Je mag je niet eens een sportluchtfilter monteren.

Het is zelfs zo, als je schroefset laat monteren (en laat keuren) komt er een verzegeling op omdat je na de keuring de hoogte niet meer mag aanpassen.

Inlegfilter zullen ze nooit zien en controleren, voor de andere varianten (kelk) heb ik op mijn kadett enkel de opmerking "niet originele luchtfilter" gekregen, geen afkeur.

En schroefset moet niet verzegeld of geborgd worden, dit gebeurde wel eens in de vage overgangsperiode naar de "tuningkeuring" 10 jaar geleden. Nu meten ze sporadisch na op de hoogte op de attesten van tijdens de geometriekeuring nog kloppen.

Wat betreft de upgrade naar originele grotere remmen, gewoon doen... geen haan dat er naar kraait als ze maar niet gegroefd en geperforeerd zijn.

Hey Opeloco,

Ik was net een mailtje aan het opstellen naar Mtech voor die set te bestellen.

Het zijn dus geboorde schijven maar ik ga voor de keuring een set volle steken (€120) en klaar.

Als er interesse is maak ik een soort van How-to met foto's hier op het forum.

Ik laat de plaatsing over aan een professional zodat alles zeker goed verloopt.

Aan iedereen bedankt voor te helpen met in het bijzonder bart-gsi voor de Mtech set aan te wijzen.

Chris.

Zaterdag ben ik naar Mtech gereden om mijn remschijven te bestellen.

Vrijdag zijn ze al binnen!

20150710_171007_Large.jpg

Ik kan niet wachten tot ze onder de wagen steken!

Maar eerst een mooi laagje matzwart en dan morgen steken.

Zoals ik al had gezegd zal ik een fotoreportage maken en die zal ik in een nieuw topic bij How-to plaatsen, die link plaats ik hier ook nog.

Greetz! Chris.

How to is klaar!

viewtopic.php?f=27&t=191969

Nogmaals bedankt aan iedereen om te helpen want zonder jullie hulp had ik dit nooit gedaan!

Terug
Naar boven