• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remmen vervangen of hulp gevraagd

In theorie is het ook heel makkelijk ;) Je hebt alleen nog wel eens van die tegenwerkende klauwen of roestige bouten ofzo.

Vergt even dat je er wat handigheid in krijgt om het snel te doen. Ik doe het inmiddels in een uurtje voor een hele auto (mits geen extreem tegenwerkende bouten enzo)

Als je de boel een beetje netjes houd en zo af en toe eens controleert, krijg je de boel later ook weer prima los, en dan gaat het allemaal razend snel.

En daarbij, ik denk dat je de lastigste remmen eerst hebt gepakt ;) Achterremmen gooien het meeste roet in het eten. Voorremmen zijn vaak iets gewilliger.

Anyway, good luck met de resterende 3 remmen ;)

@McKaamos wrote:Nou, dan is het toch nog nuttig geweest dat je aan de slag bent geweest, want nu weet je meteen wat er meer mankeert ;)

Ik vind het iig erg goed van je, dat je het zelf bent gaan doen. Veel mensen zeggen vantevoren al dat ze het niet kunnen.

ja met jou uitleg leek het zo makkelijk:Ddus toch maar ff geprobeerd

normaal gesporken probeer ik de meeste dingen eerst zelf,alleen ja aangezien remmen toch wel heel belangrijk zijn dacht ik toch maar ff eerst vragen.

maar ben zelf ook wel blij dat ik het heb geprobeerd,nu nog 3 te gaan :D en dan op naar de rest van de ellende haha

nogmaals thansk voor de handige uitleg:D

nou vandaag me voorremmen gedaan

me rechterkant ging lekker,zo gepiept

tot me linkerkant kwam:Sdat boutje waar je schijf mee vast zit(inbus) dat kopje is ipv 5 hoekig...rond

je krijg hem dus mt geen mogenlijkheid los met een inbus

wat nu??schroef uitboren?zou dat gaan?

en dat kabeltje wat zeg maar registeert of je remblokken versleten zijn is kapot,hij lijkt wel doorgeknipt

nu ben ik bij breezan geweest en die kan er niet aan komen,weet iemand hier hoe ik aan zon ding kan komen en wat ze ongeveer kosten??

thankss

sensor gewoon laten vervallen en de 2 draden doorverbinden.

voor het inbusje wordt het even rommellen, uitboren is het laatste redmiddel aangezien je dan ook de naaf waarschijnlijk aantast.

wat ik meestal doe is een paar flinke klappen op de kop geven en er vervolgens een grotere inbus of een torq inslaan. deze ook weer paar klappen op de kop geven en dan voorzichtig los proberen te draaien door de kracht langzaam op te bouwen.

(veel mensen gaan proberen op de sleutel te slaan,maar hierdoor draaid je inbus/torq er zo weer uit en is die optie verkeken)

succes

In theorie is het ook heel makkelijk ;) Je hebt alleen nog wel eens van die tegenwerkende klauwen of roestige bouten ofzo.

Vergt even dat je er wat handigheid in krijgt om het snel te doen. Ik doe het inmiddels in een uurtje voor een hele auto (mits geen extreem tegenwerkende bouten enzo)

Als je de boel een beetje netjes houd en zo af en toe eens controleert, krijg je de boel later ook weer prima los, en dan gaat het allemaal razend snel.

En daarbij, ik denk dat je de lastigste remmen eerst hebt gepakt ;) Achterremmen gooien het meeste roet in het eten. Voorremmen zijn vaak iets gewilliger.

Anyway, good luck met de resterende 3 remmen ;)

dat word een probleem want ze hebben de gehele kop verpest:(

ze hebben met iets van een beitel of iets geprobeert de schroef zo los te slaan

dus heb echt even geen idee

nou vandaag me voorremmen gedaan

me rechterkant ging lekker,zo gepiept

tot me linkerkant kwam:Sdat boutje waar je schijf mee vast zit(inbus) dat kopje is ipv 5 hoekig...rond

je krijg hem dus mt geen mogenlijkheid los met een inbus

wat nu??schroef uitboren?zou dat gaan?

en dat kabeltje wat zeg maar registeert of je remblokken versleten zijn is kapot,hij lijkt wel doorgeknipt

nu ben ik bij breezan geweest en die kan er niet aan komen,weet iemand hier hoe ik aan zon ding kan komen en wat ze ongeveer kosten??

thankss

weer een klein beiteltje erop zetten en los proberen te tikken? probeer er ook een beetje kruipolie in te laten lopen en zo nu en dan klap geven op de kop met flinke hamer.

probleem van uitboren is dat je hem er helemaal niet meer uitkrijgt en dus ook het draad in de naaf verkloot. je moet dan vervolgens met een grotere bout gaan werken waardoor je de schijf uit moet boren en nieuw schroefdraad in de naaf moet tappen.

sensor gewoon laten vervallen en de 2 draden doorverbinden.

voor het inbusje wordt het even rommellen, uitboren is het laatste redmiddel aangezien je dan ook de naaf waarschijnlijk aantast.

wat ik meestal doe is een paar flinke klappen op de kop geven en er vervolgens een grotere inbus of een torq inslaan. deze ook weer paar klappen op de kop geven en dan voorzichtig los proberen te draaien door de kracht langzaam op te bouwen.

(veel mensen gaan proberen op de sleutel te slaan,maar hierdoor draaid je inbus/torq er zo weer uit en is die optie verkeken)

succes

Zet een zaagje op de kop van de schroef en zaag er een sleuf in.

Dan kan je hem er met een platte schroevendraaier uit draaien.

Wss heb je dan ook een zaagsnede in het rubbertje zitten, maar die kosten niet zoveel om te vervangen.

dat word een probleem want ze hebben de gehele kop verpest:(

ze hebben met iets van een beitel of iets geprobeert de schroef zo los te slaan

dus heb echt even geen idee

nou het probleem word leuker,want ok de 2 imbus bouten aan de achterzijde zijn door:S

dus ook die gaan niet los meer.

denk dat ik maar ga kijken voor 2 andere voorpoten met remmen dr aan.

dit schiet niet op meer,plus me veren zijn aan vervanging toe en me brekers zijn zwaar verroest

weer een klein beiteltje erop zetten en los proberen te tikken? probeer er ook een beetje kruipolie in te laten lopen en zo nu en dan klap geven op de kop met flinke hamer.

probleem van uitboren is dat je hem er helemaal niet meer uitkrijgt en dus ook het draad in de naaf verkloot. je moet dan vervolgens met een grotere bout gaan werken waardoor je de schijf uit moet boren en nieuw schroefdraad in de naaf moet tappen.

Zet een zaagje op de kop van de schroef en zaag er een sleuf in.

Dan kan je hem er met een platte schroevendraaier uit draaien.

Wss heb je dan ook een zaagsnede in het rubbertje zitten, maar die kosten niet zoveel om te vervangen.

het zit je ook niet mee. maar wees blij dat je hem niet bij een garage heb gedumpt dan was je nu paar 100 verder geweest.

ook voor deze bouten geld weer; paar flinke klappen op de kop geven (hier zal je pijpje tussen moeten houden ivm de diepte ) en vervolgens los proberen te draaien door er iets in te slaan wat goed vast blijft zitten.(grotere inbus,torq,stevige platte schroevendraaier)

weet even niet of je erbij kan komen maar e.v. een gasbrandertje op de veerpoot houden om de bout heen zodat hij wat uitzet maakt het ook stuk makkelijker. 😉

zou voor het gemak de hele veerpoot eronderuit trekken zodat je hem op een werkbank plat kan leggen

ik kom volgend weekend wel ff op de koffie. zal dan e.v. een poging wagen en anders neem ik wel een veerpoot mee dat we die er ff opzetten, kunnen we de oude remklauwen gewoon losboren 😉

iemand een v6 ruilen voor een leuke fiets met goedwerkende remmen king:

pffff word er een beetje gek van...maar goed we geven niet op

als je zou willen kijken drakos van de week graaaaaaaag :wors :wors :wors wnat dit werkt niet

misschien dat jij een oplossing heb oid..

nou het probleem word leuker,want ok de 2 imbus bouten aan de achterzijde zijn door:S

dus ook die gaan niet los meer.

denk dat ik maar ga kijken voor 2 andere voorpoten met remmen dr aan.

dit schiet niet op meer,plus me veren zijn aan vervanging toe en me brekers zijn zwaar verroest

ik ben fietsenmaker ;) heb nog wel wat moois voor je staan, wil hem zelfs wel ruilen voor mijn eigen bike :jerry

maar volgend weekend gaat zeker lukken, ga dit weekend mijn eigen fixen en volgende week ff ertussenuit, daarna ben ik weer beschikbaar.

ik neem dan wel wat speelgoed mee om t los te krijgen als t dan nog nodig is (en waarschijnlijk ben ik wat minder voorzichtig, wil nog wel s de oplossing zijn :angel )

het zit je ook niet mee. maar wees blij dat je hem niet bij een garage heb gedumpt dan was je nu paar 100 verder geweest.

ook voor deze bouten geld weer; paar flinke klappen op de kop geven (hier zal je pijpje tussen moeten houden ivm de diepte ) en vervolgens los proberen te draaien door er iets in te slaan wat goed vast blijft zitten.(grotere inbus,torq,stevige platte schroevendraaier)

weet even niet of je erbij kan komen maar e.v. een gasbrandertje op de veerpoot houden om de bout heen zodat hij wat uitzet maakt het ook stuk makkelijker. 😉

zou voor het gemak de hele veerpoot eronderuit trekken zodat je hem op een werkbank plat kan leggen

ik kom volgend weekend wel ff op de koffie. zal dan e.v. een poging wagen en anders neem ik wel een veerpoot mee dat we die er ff opzetten, kunnen we de oude remklauwen gewoon losboren 😉

iemand een v6 ruilen voor een leuke fiets met goedwerkende remmen king:

pffff word er een beetje gek van...maar goed we geven niet op

als je zou willen kijken drakos van de week graaaaaaaag :wors :wors :wors wnat dit werkt niet

misschien dat jij een oplossing heb oid..

Terug
Naar boven