• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remmen

@bart-gsi wrote:@sw_reijnders wrote:...

zachte blokken

hey das een goeie, die gaat in het rijtje bij de bougievonkjes :jerry

vergeet niet de luchthaken en breekbouten... ( kwam mijn oude leerkracht mee van techniek... werdt er niet bepaald slimmer van)

nu wil ik niet vervelend doen, maar de breekbout bestaat wel degelijk ;)

daar is bewust een zwakkere plek in gemaakt dat de bout eest breekt in plaats van een ander duurder onderdeel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Breekbout" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van...

@bart-gsi wrote:Maar dandan wil ke mij toch niet vertellen dat je die op/in/aan een auto vind of wel?? Daarom geloofde ik eral geen drol van...

Jawel, er zijn verschillen soorten. Je hebt ook breekbouten waarbij de kop afbreekt op het moment dat die vast genoeg zit, ter voorkoming dat je de bout er makkelijk uit kunt draaien. Bij veel auto's zit de stuurstang hiermee vast, i.v.m. stuurslot.

56un10.jpg

Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.

Bv contactsloten etc.

Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.

Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.

los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.

@Nessuno wrote:Breek bouten worden vaak toegepast op diefstal gevoelige onderdelen.

Bv contactsloten etc.

Je krijgt het wel los maar niet makkelijk.

Bij deze bouten breken bij een bepaald aantal nm de kop af en zit het vast.

los halen gebeurt vaak met een beitel of ander leuk gereedschap.

ok ik geef me gewonnen op de breekbouten :jerry :jerry

daar ben ik weer, het probleem is gelukkig opgelost er zat gewoon een remblok niet goed en er zat een plaatje wat in die remverdeler zit helemaal ingedeukt door het niet goed kunnen functioneren van de remblokken nu remt die weer helemaal top. en pedaal staat weer netjes bovenin. ben blij dat ik naar jullie goede raad heb geluisterd en er naar heb laten kijken.

Dank jullie wel voor de moeite en de reactie's

Gr Martin

ja is idd een ballentent, ga ik ook nooit heen en is ook geen aanrader. ik hou het wel gewoon bij een goeie garage tegenwoordig,

Dank voor de adviezen allemaal.

Gr Mart

Doe alles zelf, als ik het fout doe is het mijn eigen schuld haha...

Scheelt knap in de knip ook.

Willem

ja dat scheelt inderdaad veel euries alles wat je zelf kan heb je verdient, ik zal je naam onthouden voor de volgende reparatie :D :D

gr Mart

Terug
Naar boven