• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rempedaal zakt weg

Hallo allemaal,

Onze vectra gts uit 2003 moet deze week voor de keuring,

nu hebben ik het volgende probleem.

Als ik stilsta en op de rem druk zakt het pedaal weg, onder het rijden is dit niet zo.

Nu weet onze monteur niet wat hij hiermee moet, met een nieuwe hoofdrem cilinder is het probleem misschien niet verholpen.

Of is dit een echte opelkwaal :shock:

bekijk eens je remvloeistof, en dan met namen het peil en of je het onder de wagen zit liggen als je stilstaand een aantal keer goed op de rem staat..

Bij mijn gts heb ik dit probleem iig niet..

ik had van de week de Astra van mik 83 hier voor werk deze had de voor rem schijven en blokken vervangen met een vriend beide niet echt monteurs zat wel netjes in elkaar gestoken maar het rempendaal was week zacht en zonder draaiende motor kon je het pendaal ook tot de bodem plaat drukken .

klauwen los genomen nagezien op lekage nop de boel gemonteerd en goed onder druk ontlucht pendaal lijkt wel een plank zo hard .

dus ook lucht in het systeem kan dit veroorzaken,,slechte remvloeistof heel veel km,s gemaakt zonder te verversen het word daar echt heet.

zo maar paar optie,s ????

Bert

En als je het rempedaal een paar keer opnieuw intrapt, staat die dan weer bovenin?

Zakt die daarna weer naar beneden als je de voet er ophoud, zo ja dan verdenk ik de hoofd rem cilinder.

probeer eerst even de remmen ontluchten.

En controleer de remklauwen goed op lekage.

heb het gehad bij een hyundai coupe. pendaal zakte heel langzaam weg. Rem klauwen los gehaald lekkage langs de zuiger.

revisie setje en hij remt weer als een dolle.

Dit is goedkoper dan gelijk de hoofdremcilinder te vervangen.

Of is dat wat ik schreef al gecontroleerd?

Ik rij als vrijwilliger een Mercedes Sprinter 311 buurtbus. Als ik stil sta en de rem hard in trap en stevig ingetrapt houd dan zakt het pedaal van lieverlee ook weg. Nagevraagd bij de garage, en die zeggen dat het normaal is.

Als je normaal het pedaal ingetrapt houdt dan gebeurt er niks.

Hoe is dat bij jou?

Oud type nog Peter???

Dan is het normaal, Al die Hoofdremcilinders lekken inwendig van die Sprinters

We hebben van het nieuwe type de volgende modellen:

311CDI (bestelbus Grijs kenteken)

515CDI (Bakwagen Grijs kenteken)

516NGT (Bakwagen Grijs kenteken)

518CDI (Vrachtwagen kenteken (max totaal gewicht 5500kg)

Die hebben geen van alleen een wegzakkend rempedaal

Willem

Terug
Naar boven