• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remplaatjes

D_Kadett

Post weinig
Hallo,

Ik ben opzoek naar remplaatjes voor mn kadett.

De remmen zijn voor een 2liter c20xe. Oud type.

Deze worden gemonteerd in de klauw tussen de remcilinder en remblok.

Dit plaatje zorgt ervoor dat de zuiger niet kan gaan draaien.

Het plaatje is schuin en past precies in de inkeeping in de cilinder.

Dit plaatje zorgt ervoor dat de zuiger niet kan gaan draaien.

Kan iemand mij hieraan helpen of weet hoe ik hier aan kan komen?

Gr

Nee, ik ben bij de opel-dealer geweest. Het is een apart plaatje die je tussen het blok en zuiger plaatst.

Het is alleen niet meer te krijgen.

Het vervelende is, is dat je zuiger scheef kom te staan als je remt, dus je remkacht wordt niet goed verdeeld vanaf de zuiger. (in de klauw, zuigerwand zie je (in alle 2) aan 1 kant een slijtage plek)

Ik hoop dat iemand weet waar ik dit kan krijgen.

gr

Hij zal deze plaatjes bedoelen:

remantipiepplaatjes.jpg

Ik heb mij daar nooit zorgen over gemaakt! Als ze er nog inzaten stak ik ze terug, anders zonder, een goede lik kopervet tegen en klaar was kees.

Grtz, John

zijn antipiep plaatjes toch? die verminderen toch eventuele resonatie van de blokken? denk niet dat ze het ronddraaien van de zuiger tegengaan. idd beetje kopervet ertussen en gaan...

origineel gepost door jermir

zijn antipiep plaatjes toch? die verminderen toch eventuele resonatie van de blokken? denk niet dat ze het ronddraaien van de zuiger tegengaan. idd beetje kopervet ertussen en gaan... Of je blokken op de hoge korte kantjes afschuinen, dan ook geen resonantie meer, (piepende remmen)

kopervet/pasta whahahaha zijn vaktermen he :P maar inderdaad, blokken iets afschuinen kan ook geen kwaad

Kantjes af-flexe doe ik ook altijd met nieuwe remblokjes erop zetten, dat voorkomt de vervelende piepjes :o

Greetz,

Bear

Terug
Naar boven