• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remprobleem Astra G Z16XE Sport Editon II

Haasje17

Forumbewoner
Hallo,

Ik heb een astra G met Z16XE, hierbij heb ik sinds een dag het probleme dat de auto vrijwel helemaal niet meer remt na een tijdje. Je kunt het pedaal dan tot de bodem trappen en dat heeft weinig effect.

Nu is het vreemde dat het gewoon van de een op andere dag is ontstaan. Remklauwen heb ik nogmaal ontlucht, maar geen luchtbellen te bekennen. Ook wanneer de motor niet loopt ofwel zonder gebruik van de rembekrachtiger remt de auto wel.

Wat zou dit kunnen zijn? Vermoed rembekrachtiger kapot, maar hoe weet ik dit zeker? Of kan de abs pomp of dergelijke nog roet in het eten gooien.

Al gedaan, terugslagklepje werkt prima, dacht ik eerst ook. Hoe weet ik zeker dat het membraam stuk is? Of is kwestie van vervangen? Vroeger op ouder autos kon je deze reviseren kan dat bij de astra g ook? Wat trouwens vreemd is is dat die de eerste 500 meter prima remt daarna niet meer. Dus heel erg lek zou het membraam dan niet zijn?

Al gedaan, terugslagklepje werkt prima, dacht ik eerst ook. Hoe weet ik zeker dat het membraam stuk is? Of is kwestie van vervangen? Vroeger op ouder autos kon je deze reviseren kan dat bij de astra g ook? Wat trouwens vreemd is is dat die de eerste 500 meter prima remt daarna niet meer. Dus heel erg lek zou het membraam dan niet zijn?

Je bedoeld dat als ik de slang los trek, dat niet vanuit het slangetje maar vanuit het gat in de rembekrachtiger een sissend geluid hoort te komen? Vermoed ik?

Nu komt er wel een sissent geluid uit maar naar mijn idee veel te weinig. Het is heel zacht en volgensmij moet de slang lostrekken met meer moeite gaan.

Je bedoeld dat als ik de slang los trek, dat niet vanuit het slangetje maar vanuit het gat in de rembekrachtiger een sissend geluid hoort te komen? Vermoed ik?

Nu komt er wel een sissent geluid uit maar naar mijn idee veel te weinig. Het is heel zacht en volgensmij moet de slang lostrekken met meer moeite gaan.

Veertjes / klemmetjes heb ik vandaag gecontroleerd. De hoofdremcilinder is de cilinder die op het membraam zit gemonteerd toch? Waarop het reservoir zit? Nu viel me wel op dat mn remblokken ietwat scheef zijn afgesleten. binnenzijde is 9mm buitenzijde 9,5.

Veertjes / klemmetjes heb ik vandaag gecontroleerd. De hoofdremcilinder is de cilinder die op het membraam zit gemonteerd toch? Waarop het reservoir zit? Nu viel me wel op dat mn remblokken ietwat scheef zijn afgesleten. binnenzijde is 9mm buitenzijde 9,5.

Als alle remslangen (geen bult erop) goed zijn, alle klauwen gangbaar, en alle veertjes en klemmetjes op de remklauwen zitten juist gemonteerd, blijft alleen de hoofdremcilinder over.

Willem

Als alle remslangen (geen bult erop) goed zijn, alle klauwen gangbaar, en alle veertjes en klemmetjes op de remklauwen zitten juist gemonteerd, blijft alleen de hoofdremcilinder over.

Willem

Membraan kapot van de rembekrachtiger, of terugslagklep kapot in de slang van het inlaat naar de rembekrachtiger.

trek eens de slang los op de rembekrachtiger, sist ie lekker is het goed, hoor je niks is een van de 2 kapot.

Willem

Terug
Naar boven