• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remprobleem

origineel gepost door Brammmm

origineel gepost door jomanta

origineel gepost door voederbiet

ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.

Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz

Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.

13" haal je wel, zelfs 8J, alleen je stuur uitslag wordt iets beperkt door de klauw. (ook van horen zeggen)

origineel gepost door McLambo

Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)

Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?

Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P

Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)

Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?

Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P

Als de dubbele zuigerklauw dezelfde diameter heeft als de enkelzuiger, blijft volgens mij de kracht gelijk want bij de dubbelzuigerklauw leggen dan beide zuigers de helft van de slag af als de enkele zuiger om het remblok aan te drukken.

De remkracht wordt eigenlijk bepaald door de grootte van de remcylinders in combinatie met een grotere hoofdremcylinder. En rembekrachtiger.

bij de enkelzuigerklauw is er misscien iets verlies van energie vanwege de wrijving van de geleiding in de remzadels.

Terug
Naar boven