• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remschijven achter?

Erwin1987

Post veel
Ik heb een probleem met de handrem van de vec, de binnenkant van de schijf is versleten zodat de handrem niet meer pakt, ook niet met nieuwe blokken, achteruit rolt ie gewoon weg.

nu dacht ik ik bestel via ebay ff nieuwe maar er zijn nog veel verschillende ik heb 4x100 maar hoe groot zijn deze?

of te wel weet iemand de maten van de schijven?

Erwin

Ik weet niet welke schijven je nodig hebt, maar er zijn een aantal sites waar je op kenteken kan zoeken. Wat je ook kan proberen is EPDS in utrecht bellen, die hebben Bosch schijven voor de helft van de prijs, met je kenteken geven ze gelijk aan welke schijven je nodig hebt.

Ik weet niet welke schijven je nodig hebt, maar er zijn een aantal sites waar je op kenteken kan zoeken. Wat je ook kan proberen is EPDS in utrecht bellen, die hebben Bosch schijven voor de helft van de prijs, met je kenteken geven ze gelijk aan welke schijven je nodig hebt.

dat vermoeden had ik al dat het 270mm schijven zijn.

in ieder geval bedenkt kan ik wat gaan bestellen.

nu mijn vage c.v. nog haha.

Erwin

dat vermoeden had ik al dat het 270mm schijven zijn.

in ieder geval bedenkt kan ik wat gaan bestellen.

nu mijn vage c.v. nog haha.

Erwin

ja die heb ik al vervangen samen met de handrem blokken maar de schijf is aan de binnenkant gewoon te ver uitgesleten. nu heb ik er zelf geen last van parkeer altijd in de 1 maar ja mijn vriendin heeft de handrem soms nodig om een bult op te rijden. en hij moet het natuurlijk ook gewoon doen.

Erwin

ja die heb ik al vervangen samen met de handrem blokken maar de schijf is aan de binnenkant gewoon te ver uitgesleten. nu heb ik er zelf geen last van parkeer altijd in de 1 maar ja mijn vriendin heeft de handrem soms nodig om een bult op te rijden. en hij moet het natuurlijk ook gewoon doen.

Erwin

nee als ik de handrem erop trekt en naar voren rijd doet ie het wel.

dus helaas zijn het de schijven,

trouwens bedankt voor de info.

Erwin

nee als ik de handrem erop trekt en naar voren rijd doet ie het wel.

dus helaas zijn het de schijven,

trouwens bedankt voor de info.

Erwin

mag ik even iets vragen ik heb ook een b maar uit 98,

en volgens mij hebben die trommel remmen achter voor de handrem en schijf remmen.

zelfde als bmw die heeft dat ook

denk ik zo maar....:D

mag ik even iets vragen ik heb ook een b maar uit 98,

en volgens mij hebben die trommel remmen achter voor de handrem en schijf remmen.

denk ik zo maar....:D

[rquote=1846273&tid=140844&author=dondevo]mag ik even iets vragen ik heb ook een b maar uit 98,

denk ik zo maar....:D[/rquote]

daar heb je helemaal gelijk in.

IN de achterste remschijf heb je namelijk ook nog een TROMMEL met REMSCHOENEN ;)

heb je die vervangen ;)

[rquote=1846273&tid=140844&author=dondevo]mag ik even iets vragen ik heb ook een b maar uit 98,

denk ik zo maar....:D[/rquote]

daar heb je helemaal gelijk in.

IN de achterste remschijf heb je namelijk ook nog een TROMMEL met REMSCHOENEN ;)

heb je die vervangen ;)

Pardon geen handrem test dat is voor mij nieuw.

Ben ook al namelijk 10 jaar bij dezelfde persoon en dit bevalt prima maar ook altijd handrem test,

Pardon geen handrem test dat is voor mij nieuw.

Ben ook al namelijk 10 jaar bij dezelfde persoon en dit bevalt prima maar ook altijd handrem test,

ja je kan ook beter de handrem nier gebruiken om van die leuke bocht jes te maken op glad weg dek, das niet echt goed voor je schokbrekers :argue

Terug
Naar boven