• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remschijven achter?

ja je kan ook beter de handrem nier gebruiken om van die leuke bocht jes te maken op glad weg dek, das niet echt goed voor je schokbrekers :argue

[rquote=1846336&tid=140844&author=martklanderman]Ja ik vind het echt een verschikkelijk systeem, al helemaal om open te maken:P Enige voordeel dat je hebt, is dat je bij apk geen handrem test hoeft te doen op de remmenbank, want dan slaat de hele zooi vast;)[/rquote]

Pak die dingen altijd op de rollen testbank.

Nooit problemen gehad.

[rquote=1846336&tid=140844&author=martklanderman]Ja ik vind het echt een verschikkelijk systeem, al helemaal om open te maken:P Enige voordeel dat je hebt, is dat je bij apk geen handrem test hoeft te doen op de remmenbank, want dan slaat de hele zooi vast;)[/rquote]

Pak die dingen altijd op de rollen testbank.

Nooit problemen gehad.

LET op.

Komt vaak voor dat de Vectra-B handrtem wel aanpakt bij vooruit rollen, maar niet bij achteruit rollen.

Vaker word dit veroorzaakt door slechte afstelling in de Trommel, van de handrem schoenen.

wat je kan doen is:

- handrem kabel terug stellen.

- stelmechaniek in de trommel strakker stellen

in 9 van de 10 gevallen is het nu weer voor een paar jaar opgelost.

willem

LET op.

Komt vaak voor dat de Vectra-B handrtem wel aanpakt bij vooruit rollen, maar niet bij achteruit rollen.

Vaker word dit veroorzaakt door slechte afstelling in de Trommel, van de handrem schoenen.

wat je kan doen is:

- handrem kabel terug stellen.

- stelmechaniek in de trommel strakker stellen

in 9 van de 10 gevallen is het nu weer voor een paar jaar opgelost.

willem

Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen

door het gat van de schijf.

Raymond

Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen

Raymond

[rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

Raymond[/rquote]

inderdaad, slijten doet dat spul niet.

heb hetzelfde probleem ook gehad en alles goed schoon gemaakt en afgesteld.

haal maar 2 bussen remmenreiniger ;)

[rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

Raymond[/rquote]

inderdaad, slijten doet dat spul niet.

heb hetzelfde probleem ook gehad en alles goed schoon gemaakt en afgesteld.

haal maar 2 bussen remmenreiniger ;)

Raymond[/rquote]

Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.

Raymond[/rquote]

Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.

[rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

Raymond[/rquote]

Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.[/rquote]

's morgens wegrijden met de handrem lichtjes aangetrokken,

dan voorkom je dit probleem ;)

[rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

Raymond[/rquote]

Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.[/rquote]

dan voorkom je dit probleem ;)

[rquote=1857991&tid=140844&author=VectraDennis][rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op

Raymond[/rquote]

dan voorkom je dit probleem ;)[/rquote]

dat heb ik een poosje terug geprobeerd, maar toen hoorde ik een harde klap achter ...

durf het eigenlijk niet nog eens te doen

Terug
Naar boven