• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remschrijven achter

dr_antrax

Post vaak
Hey mensen kleine vraag ik kan een set schrijven voor achter over nemen omdat ik meer rem kracht wil voor mijn turbo

Volvo remmen voren en schrijven achter. In hoe verre merk je verschil met schrijven achter tegenover de standaard trommels. Want zoveel ik weet heb je achter niet zoveel rem kracht

er komt wel wat bij kijken

er moet een remkracht verdeler bij en dan is het de vraag welke schijven je gaat rijden

ik heb zelf van een audi met golf gti klouwe met ringen in de schijven die het op vult

en dan nog de hand rem kabel

en het is beter gekoeld

@16v kadett c wrote:er komt wel wat bij kijken

er moet een remkracht verdeler bij en dan is het de vraag welke schijven je gaat rijden

ik heb zelf van een audi met golf gti klouwe met ringen in de schijven die het op vult

en dan nog de hand rem kabel

en het is beter gekoeld

van de handremkabel wist ik maar van de rembekrachter niet. van welke type moet je die gebruiken? en 2.2 remtrommels achter zou toch ook een optie zijn?

Trommels voldoen prima achterop, vooraan schijven van 260x24 met Astra GSI klauwen en goede remblokken dan is 't wel voor mekaar!

@Keesjr wrote:Trommels voldoen prima achterop, vooraan schijven van 260x24 met Astra GSI klauwen en goede remblokken dan is 't wel voor mekaar!

dank je kees :thumb astra gsi remmen heb ik nu al voren. ik denk dat ik in de toekomst of achter remschrijven zet of 2.2 trommels.

voren worden het of calibra turbo remmen of volvo turbo remmen 4 pots zuigers. ben alleen bang dat de de volvo remmen te snel heet worden.

Remkrachtverdeler is aan te raden.

Ben setjes aan het ontwikkelen dat het plug and play word, incl handremkabel boutjes moertjes etc.

Geventileerd en vaste schijf ;)

voor de apk en rdw heb je niet eens dikke remmen nodig want dat haalde ik met de 1200 remmen nog

maar in mijn geval met een 16v er in wilde ik toch een paar goede remmen hebben

dus heb ik toen gekozen voor record 2,2 schijven met renklouwen van een manta die links en rechts een zuiger hebben en achter remschijven van een audi met golf gti remklouwen en een remkracht verdeler van qsp en Goodridge RVS remslangen

Schijfremsysyteem achter Opel Manta Ascona etc. NIEUW.

Remschijf geventileerd €53.70 p/st

Remklauw €135,- p/st

Remblokken €59,90

Adapterplaten €65,-

Bouten 10.9 +toebeh €12,50

Handremkabel Rekord €49,50 (Op het moment niet meer leverbaar.)

Totaal Ex BTW €564,30

Totaal Incl BTW €671,51

De gehele maand februari 10% korting voor forumleden.

@2000 wrote:@fredericki200 wrote:heb dr ook geen remkracht verdeler tussen remt super zo

Totdat je een noodstop moet maken :vertag

ja daar is een remkracht verdeler ook voor dat achter niet erder blokkeerd als vore kan je afstellen

Terug
Naar boven