• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remstof gaat er niet af met velgenreiniger...

Dat ga ik ook maar eens proberen op m'n ATSjes, heb al zo'n busje staan, bedankt voor de tip :thumbup

Mooi he vrouwen voor elke scheet bellen ze, maar dan staan ze in de winkel en weten ze het niet meer, en dan ist in enen, dan mot ie zelf maar gaan kijken.... :jerry

Geel

Dasty ontvet inderdaad prima.

Maar om je velg echt goed schoon te krijgen, eerst Dasty daarna IronX.

Is niet goedkoop maar wel erg goed, google er maar eens op.

Dat ga ik ook maar eens proberen op m'n ATSjes, heb al zo'n busje staan, bedankt voor de tip :thumbup

Inderdaad Bo652. Dasty is goed voor het ontvetten. Overigens vinden niet alle lakken Dasty echt prettig dus je moet er wel mee oppassen!

Gewoon reinigen met een goede velgenreiniger. Daarna met IronX behandelen. Dit spuit je erop en wanneer het in aanraking komt met metalen deeltjes zoals remstof dan kleurt het paars. Als je het met dit middel niet weg krijgt dan blijft er weinig meer over. Het stinkt alleen wel als gek:P

Dasty ontvet inderdaad prima.

Maar om je velg echt goed schoon te krijgen, eerst Dasty daarna IronX.

Is niet goedkoop maar wel erg goed, google er maar eens op.

Tja, ik heb meerdere velgenreinigers gebruikt en daar gaat het dus niet mee af. Dus ga in het weekend Dasty en daarna IronX proberen.

Inderdaad Bo652. Dasty is goed voor het ontvetten. Overigens vinden niet alle lakken Dasty echt prettig dus je moet er wel mee oppassen!

Gewoon reinigen met een goede velgenreiniger. Daarna met IronX behandelen. Dit spuit je erop en wanneer het in aanraking komt met metalen deeltjes zoals remstof dan kleurt het paars. Als je het met dit middel niet weg krijgt dan blijft er weinig meer over. Het stinkt alleen wel als gek:P

Laatst had ik een setje alu wielen met letterlijk 3mm hoog remstof erin... Zoiets had ik echt nog nooit gezien.

Niets leek goed te werken. PB Shampoo, Bilberry wheel cleaner 1:3, APC 1:1, Dasty (puur) en zelfs Iron.X geprobeerd. Het was echt teveel vuil om nog eenvoudig verwijderd te krijgen. Uiteindelijk bleek dat het met petroleum wel ging (inwerken met een borsteltje). Al het vuil is er netjes af gegaan zonder het alu aan te tasten.

Tja, ik heb meerdere velgenreinigers gebruikt en daar gaat het dus niet mee af. Dus ga in het weekend Dasty en daarna IronX proberen.

Laatst had ik een setje alu wielen met letterlijk 3mm hoog remstof erin... Zoiets had ik echt nog nooit gezien.

Niets leek goed te werken. PB Shampoo, Bilberry wheel cleaner 1:3, APC 1:1, Dasty (puur) en zelfs Iron.X geprobeerd. Het was echt teveel vuil om nog eenvoudig verwijderd te krijgen. Uiteindelijk bleek dat het met petroleum wel ging (inwerken met een borsteltje). Al het vuil is er netjes af gegaan zonder het alu aan te tasten.

Jammer dat iedereen Dasty begint te gillen :wtf

Het is een ontvetter :thumbup

Iron-X moet goed werken.

wat ook erg goed werkt, WD40.

anders plastic vuilnis zak, daar de velg in leggen met een kommetje ammonia,

dit laat je een nachtje staan, volgende morgen krijg je het er meteen vanaf met de simpele velgenreiniger.

maar Iron-x en anders een goede velgenreiniger (Lees, meguiars professional, of valet pro oid) :thumb

Meguairs heb ik al geprobeerd, en het werkt niet.

Ik ga Dasty proberen (heb het inmiddels in huis) en dan IronX. Mocht dat niet werken gai k nog ammonia en WD40 proberen. Werkt dat ook niet, gaat het schuurpapier erover en spuit ik ze opnieuw.

Jammer dat iedereen Dasty begint te gillen :wtf

Het is een ontvetter :thumbup

Iron-X moet goed werken.

wat ook erg goed werkt, WD40.

anders plastic vuilnis zak, daar de velg in leggen met een kommetje ammonia,

dit laat je een nachtje staan, volgende morgen krijg je het er meteen vanaf met de simpele velgenreiniger.

maar Iron-x en anders een goede velgenreiniger (Lees, meguiars professional, of valet pro oid) :thumb

je moet ook geen velgenreiniger gebruiken maar velgenzuur,klinkt eng (zuur)maar mengen met water doet wonderen.

bij de betere wasstraat is dit wel te koop.

jaren gebruikt zelf geen problemen,wel erg veel klanten die versteld stonden van het mooie resultaat.

spul komt van leoparts.

Meguairs heb ik al geprobeerd, en het werkt niet.

Ik ga Dasty proberen (heb het inmiddels in huis) en dan IronX. Mocht dat niet werken gai k nog ammonia en WD40 proberen. Werkt dat ook niet, gaat het schuurpapier erover en spuit ik ze opnieuw.

Kleine tip, goede wc reiniger wil ook wonderen doen op vuile en verkleurde metalen oppervlakken

zowel aluminium als chroom

(echt) chroom wel naderhand lichtjes inwrijven met zuurvrije vaseline ;)

Gr. Mario

je moet ook geen velgenreiniger gebruiken maar velgenzuur,klinkt eng (zuur)maar mengen met water doet wonderen.

bij de betere wasstraat is dit wel te koop.

jaren gebruikt zelf geen problemen,wel erg veel klanten die versteld stonden van het mooie resultaat.

spul komt van leoparts.

Terug
Naar boven