• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remupgrade Corsa B

TeamWest

Post weleens wat
Beste allemaal,

er is al een heleboel (genoeg zou je denken) informatie te vinden over remmenupgrades voor de Corsa B.

Toch zit ik nog met enkele vragen, waar vooral mensen met ervaring met deze setup antwoord op kunnen geven.

Heb voor het gemak de vragen genummerd.

1a) Ik heb momenteel een set remklauwen GM / Ate FN 54 / 24 / 6 752 en 751 op het oog. De aanbieder zegt dat ze van een Saab komen.

Nu heb ik hier en daar wel eens gelezen dat Calibra/Saab klauwen nogal zompig aan kunnen voelen gemonteerd in de Corsa B. Nu meen ik dat dit ging om de klauwen van de V6, en dit zouden klauwen van de Turbo zijn, waar dit niet het geval is? Iemand die dit kan bevestigen? Ik lees regelmatig dat staal-omvlochten leidingen een verschil kunnen maken, maar indien niet per se nodig, ben ik dit niet van plan.

1b) Hoe is de ervaring van de gebruikers met dit type klauw?

Zit ik goed met de verdere geplande setup:

-Meriva A schijven, model;

ate--bremsscheibe--power-disc-vorderachse--opel-meriva--astra-g-cc--f48---f08----astra-h--u-w--2-stck-.png

Op dit type schijven vond ik de volgende deal online (klik):

_12_zps77258e13.jpg

2a) Iemand ervaring met deze specifieke set schijven?

Andere keuze schijven (klik):

002_logistiek-image-AMT30790I02.jpg

foto ter illustratie

2b) Iemand ervaring met de Bosch remschijven?

3) Remblokken; hier heb ik me nog niet echt op georiënteerd, hoor hier graag de meningen over

4) Cenreerringen tbv de Meriva schijven;

Klopt het dat ik de ringen nodig ga hebben voor de schijven? Ik geloof van wel, maar zie het graag bevestigd worden.

Ik ga verder nieuwe remolie verzorgen, en rustig mijn tijd nemen met de klauwen om ze volledig te reviseren (stofhoes, ring, rubbers remmenvet etc.).

Terug
Naar boven