• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remus powerizer

utregone

Post weinig
Hallo,

ik kwam dit tegen op de site van Remus:

persoonlijk geloof ik er niks van wat er staat. Weet iemand of je hier echt meer vermogen mee krijgt?

Dat zijn kastjes die bepaalde signalen van bijvoorbeeld de lambdasensor of luchtmassa meter beinvloeden. De computer krijgt andere signalen binnen waardoor die meer brandstof in gaat spuiten.

Niet helemaal zoals het hoort, aanpassingen maken doe je in de computer, niet bij een sensor.

Dat zijn kastjes die bepaalde signalen van bijvoorbeeld de lambdasensor of luchtmassa meter beinvloeden. De computer krijgt andere signalen binnen waardoor die meer brandstof in gaat spuiten.

Niet helemaal zoals het hoort, aanpassingen maken doe je in de computer, niet bij een sensor.

als het de motor meer vermogen geeft en je rijd nogsteeds even rustig dan zou het een brandstof besparing opleveren.

maar vaak koop je zo iets niet om rustig mee te rijden, dus verbruikt hij in de praktijk meer.

en ja je kan beter op maat laten chippen, dit is het voor de gek houden van de ecu...

als het de motor meer vermogen geeft en je rijd nogsteeds even rustig dan zou het een brandstof besparing opleveren.

maar vaak koop je zo iets niet om rustig mee te rijden, dus verbruikt hij in de praktijk meer.

en ja je kan beter op maat laten chippen, dit is het voor de gek houden van de ecu...

dit is wel mogelijk maar je zou er niet veel mee winnen.

ik zelf heb mijn c20xe laten chippen met cold air intake plus open uitlaat.

dit leverde mij 20 pk extra op

ik denk een 1400 max dan toch 10 tot 13 pk er extra uit kan halen.

chip tunen heeft alleen zin als je een turbo auto hebt.

dit is wel mogelijk maar je zou er niet veel mee winnen.

ik zelf heb mijn c20xe laten chippen met cold air intake plus open uitlaat.

dit leverde mij 20 pk extra op

ik denk een 1400 max dan toch 10 tot 13 pk er extra uit kan halen.

chip tunen heeft alleen zin als je een turbo auto hebt.

10 tot 13 pk winst is wel heel optimistisch,

volgens mij mag je al in je handjes klappen als je met een 1.4 16v ecotec meer dan 5 pk winst heb met chippen.

Of je moet al meer opgevoerd hebben aan je blok.

10 tot 13 pk winst is wel heel optimistisch,

volgens mij mag je al in je handjes klappen als je met een 1.4 16v ecotec meer dan 5 pk winst heb met chippen.

Of je moet al meer opgevoerd hebben aan je blok.

chippen wordt meestal ook afgeraden bij een (standaard blok) 1.4 of 1.6 omdat het weinig zin heeft..

voor dat geld heb je een leuke mantzel of dbilas powerbox ofzo..

chippen wordt meestal ook afgeraden bij een (standaard blok) 1.4 of 1.6 omdat het weinig zin heeft..

voor dat geld heb je een leuke mantzel of dbilas powerbox ofzo..

bedankt voor de info, ik weet genoeg haha :D

ben wel aan het denken over een mantzel powerbox, krijg je hier wel wat meer vermogen mee? Of moet er dan nog meer worden aangepast?

bedankt voor de info, ik weet genoeg haha :D

ben wel aan het denken over een mantzel powerbox, krijg je hier wel wat meer vermogen mee? Of moet er dan nog meer worden aangepast?

Terug
Naar boven