• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Reservesleutel niet geleverd..

voor het inleren via Op-com of Tech-II heb je car pas nodig, deze kun je bij een dealer opvragen.

willem

[rquote=1882491&tid=143819&author=Dunc][rquote=1882489&tid=143819&author=folkyc20xe]ik heb voor mijn ex-golf 3 tdi en voor mijn huidige mazda mx5 reserve sleutels laten maken bij de locale sleutelmaker, beide sleutels waren voorzien van startblokkering(dus chip in de sleutel). Was ongeveer 40 euro per stuk kwijt.

Dat scheelt toch 60 euro :o[/rquote]

Huh? Hoe kan die sleutelboer nou de beschikking hebben over de chip?[/rquote]

Ik heb ook bij mijn vorige wagen (VW Golf 3) een sleutel met code bij de lokale sleutelboer gehaald. Hij heeft een speciaal kastje waar beide sleutels ingaan en de code van de originele sleutel als het ware kopieerd naar de nieuwe sleutel en daarmee de chip activeerd. Werkt perfect en scheeld je een boel centen tov de dealert.:D

[rquote=1882491&tid=143819&author=Dunc][rquote=1882489&tid=143819&author=folkyc20xe]ik heb voor mijn ex-golf 3 tdi en voor mijn huidige mazda mx5 reserve sleutels laten maken bij de locale sleutelmaker, beide sleutels waren voorzien van startblokkering(dus chip in de sleutel). Was ongeveer 40 euro per stuk kwijt.

Dat scheelt toch 60 euro :o[/rquote]

Huh? Hoe kan die sleutelboer nou de beschikking hebben over de chip?[/rquote]

Ik heb ook bij mijn vorige wagen (VW Golf 3) een sleutel met code bij de lokale sleutelboer gehaald. Hij heeft een speciaal kastje waar beide sleutels ingaan en de code van de originele sleutel als het ware kopieerd naar de nieuwe sleutel en daarmee de chip activeerd. Werkt perfect en scheeld je een boel centen tov de dealert.:D

Stelletje crimineluhhhh!!!

Jullie zijn allen waanzinnig goed zeg! Ik dus vanmiddag naar zo'n sleutelboer gebeld, en mijn verhaal gedaan. "Kom ff langs" zegt ie. Dan kon ie 'm nl. proberen uit te lezen. Want Opel schijnt niet alle codes vrij te hebben gegeven.

Hij had daar zo'n uitleeskastje staan. Ik gezegd dat ik niet over de code beschikte.. Geen probleem zegt ie. Stopt mijn autosleutel erin en na 10 sec. zegt ie "Ja, hij leest de code uit, ik kan hem dupliceren". Dus hij een blanco chip pakken en op één of andere manier wil ie hem niet dupliceren. Hij balen, pakt vervolgens een andere type chip en sleutel...en hij kopiëert hem in één ruk!

2 Minuten later heb ik een 2e sleutel, zonder vooraf de code te moeten opvragen bij Opel zelf ad 30,= excl.

Nu ben ik totaal 31,50 kwijt bij deze sleutelboer in Arnhem! :D

Stelletje crimineluhhhh!!!

Jullie zijn allen waanzinnig goed zeg! Ik dus vanmiddag naar zo'n sleutelboer gebeld, en mijn verhaal gedaan. "Kom ff langs" zegt ie. Dan kon ie 'm nl. proberen uit te lezen. Want Opel schijnt niet alle codes vrij te hebben gegeven.

Hij had daar zo'n uitleeskastje staan. Ik gezegd dat ik niet over de code beschikte.. Geen probleem zegt ie. Stopt mijn autosleutel erin en na 10 sec. zegt ie "Ja, hij leest de code uit, ik kan hem dupliceren". Dus hij een blanco chip pakken en op één of andere manier wil ie hem niet dupliceren. Hij balen, pakt vervolgens een andere type chip en sleutel...en hij kopiëert hem in één ruk!

2 Minuten later heb ik een 2e sleutel, zonder vooraf de code te moeten opvragen bij Opel zelf ad 30,= excl.

Nu ben ik totaal 31,50 kwijt bij deze sleutelboer in Arnhem! :D

[rquote=1883626&tid=143819&author=Dunc]Stelletje crimineluhhhh!!!

Nu ben ik totaal 31,50 kwijt bij deze sleutelboer in Arnhem! :D[/rquote]

Dat scheeld je een boel knaken en werkt super. Mooi dat het geregeld is :thumbup

[rquote=1883626&tid=143819&author=Dunc]Stelletje crimineluhhhh!!!

Nu ben ik totaal 31,50 kwijt bij deze sleutelboer in Arnhem! :D[/rquote]

Dat scheeld je een boel knaken en werkt super. Mooi dat het geregeld is :thumbup

bij ons in de stad (Bergen op Zoom) 27.50 voor een sleutel met startonderbreking, pakken gewoon een lege chip en kopieren de code van je originele sleutel erop. veel simpeler kan niet :D

bij ons in de stad (Bergen op Zoom) 27.50 voor een sleutel met startonderbreking, pakken gewoon een lege chip en kopieren de code van je originele sleutel erop. veel simpeler kan niet :D

De Bergse Sleutelmaker

St. Josephstraat 4A, 4611 ML Bergen op Zoom

0164 233 532 – 06 48406158 (Mobiel) ‎

debergsesleutelmaker.nl

Kortom, in de stad schuintegenover de V&D als je er bekend bent.

De Bergse Sleutelmaker

St. Josephstraat 4A, 4611 ML Bergen op Zoom

0164 233 532 – 06 48406158 (Mobiel) ‎

debergsesleutelmaker.nl

Kortom, in de stad schuintegenover de V&D als je er bekend bent.

[rquote=1883854&tid=143819&author=koekwous]bij die lingeriewinkel?[/rquote]

Oh, die is jou dus wél bekend....:wors

Is je vrouw zeker blij mee!:D

[rquote=1883854&tid=143819&author=koekwous]bij die lingeriewinkel?[/rquote]

Is je vrouw zeker blij mee!:D

[rquote=1883871&tid=143819&author=Dunc][rquote=1883854&tid=143819&author=koekwous]bij die lingeriewinkel?[/rquote]

Is je vrouw zeker blij mee!:D[/rquote]

haha, die is nog niet eens zo goed, stuk verderop zit de hunkemoller :wors

[rquote=1883871&tid=143819&author=Dunc][rquote=1883854&tid=143819&author=koekwous]bij die lingeriewinkel?[/rquote]

Is je vrouw zeker blij mee!:D[/rquote]

haha, die is nog niet eens zo goed, stuk verderop zit de hunkemoller :wors

[rquote=1884011&tid=143819&author=koekwous]Haha ik soms nog blijer, als ik dan mag kijken wat ze aanheeft, of nog leuker: mee gaan uitkiezen ;)[/rquote]

Tssss...Dirty mind..!:hmmz

Terug
Naar boven